Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

Ik heb eens rondgekeken op de diverse weersites die gebruik maken van de Davis VP2,en gezocht naar interne weersvoorspelling, wat mij opviel is dat diverse stations dezelfde forcast hebben als die van mij. En er een grote afstand was, mijn vraag ? Kan hopelijk een mailbom worden, kunnen de Davis vp2 stations mij een mail sturen met het antwoord gelijk of ongelijk aan mijn station en de Plaats, wat betreft de interne weervoorpelling, de text is wel vertaald naar het Nederlands maar zal waarschijnlijk geen problemen geven.

de site is www.nolversteeg.nl onder "het weer in eersel" loopt de standaard davis lichtkrant. e-mail is nolversteeg@chello.nl.

alvast bedankt voor de medewerking

Meteo groeten
Nol Versteeg
Eersel
Door Mike
Op dit moment loopt hij gelijk met mijn VP2 kwa weersvoorspelling, maar weet natuurlijk niet of het nu ook met alle voorspellingen zo is.

Misschien een idee om hier een soort van "zelfstudie" van te maken, bekijk de andere VP2 sites als de voorspelling op jou console weer is verandert, dan weet je denk meer.

Groeten, Mike.
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

Voorgaand verhaal was ook mijn bedoeling, maar om uit te zoeken wie er allemaal een Davis VP2 heeft en gebruik maakt van de interne voorspelling is een hels karwei vandaar deze oproep.

groeten Nol
Eersel
Door pa3hio
Ik heb een site met weatherlink draaien, met vele parameters. Nu wil ik de voorspelling ook (als GIF??) op mijn site hebben. Ik bedoel de grafische voorstelling (wolkje/zonnetje/regen etc.) is dit mogelijk?
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Ik heb een site met weatherlink draaien

Hallo pa3hio,

Misschien leuk als je de Website er ff bij vermeld zodat we mee kunnen Kijken.

Mvg,

Martijn
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
pa3hio schrijft:
Bij deze :) http://members.home.nl/weerstationwaalwijk/ Het is een eerste opzet, maar het draait in ieder geval. Stiekem zit ik ook aan weatherlink te denken, maar alles op zijn tijd.

Dank je pa3hio,

Ziet er goed uit toch, Wie weet in de toekomst dat je nog kan uitbreiden.

Dit Template van Davis,staat alles al overzichtelijk in.Maar ik weet niet of dat kan met de Weerssymbolen van de forecast wat je vraagt, maar ongetwijfeld weten anderen hier dit.

Mvg,

Martijn