Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door roelw
Ik wil mijn (nog aan te schaffen) Vantage Pro voorzien van een transmitter kit voor de windsensor. Omdat het apparaat toch wel behoorlijke afmetingen heeft, wil ik hem een beetje uit het zicht aan mijn gevel hangen. Uit het zicht betekent uiteraard ook uit het zicht van de -volle- zon. De solarcel is dan gericht op het noorden. Ik begrijp dat dat niet de meest gunstige richting is.
Er hangt op die plek nu ook een temperatuursensor met een solarcel die daar al ruim 6 jaar probleemloos werkt.
Denken jullie dat die transmitter voldoende gevoed wordt als hij op het noorden gericht is?

Roel
Door SpeedyGJ
Het kan voldoende gevoed worden alleen zou je vaker de batterij moeten gaan vervangen. Hoe vaak kan ik niet precies zeggen.
Waarom niet gewoon onder aan de paal van de windmeter? Bijna elk weerammateur heeft dit wel :)
Binnenkort ga ik maar eens kijken naar mijn eigen ding, deze komt ook gewoon aan de paal te hangen, kan je soms heel wat geld schelen.
Door roelw
Ik wil het allemaal zo onopvallend mogelijk maken. Zoals ik al schreef: die transmitter is best wel een heel ding dat ik het liefst onder de overstek van mijn dak aan mijn noordgevel zou hangen.
Door SpeedyGJ
Dat snap ik maar lelijk issie niet, ik ken wel mindere.
Op zich zou het kunnen maar qua levensduur van de batterij is het wel een heel stuk minder.
Natuurlijk zal het dag licht wel wat goed doen maar daar houd het ook wel mee op.
Op zicht zou de batterij wel een jaartje mee kunnen :)