Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Tonky
Hoi,

Ik zit te overwegen om over te stappen op de Davis (6153 Wireless VP2 with Fan)
Er zijn vast wel gebruikers die ervaring hebben met die versie.

Mijn vragen zijn:
Kan de temperatuursensor (met fan) in de volle zon worden geplaatst of zijn er dan toch nog afwijkingen in de (juiste) temperatuur?

Zijn er op dit moment nog problemen met de USB datalogger, of is dat probleem ondertussen opgelost?

En heeft de IP datalogger nog belangrijke voordelen/nadelen t.o.v. de USB of seriële versie?
Ik heb al wel het nodige gelezen zoals de FAQ op de site van Davis, maar gebruikerservaringen zeggen vaak toch meer.

Mochten er nog andere tips of wetenswaardigheden zijn, ik sta er voor open.

Alvast bedankt voor de reacties. :)
Door weermaarssen
Hallo Tonny

De Tempsensor moet juist in de volle zon aangezien de fan gevoed wordt door een zonnecollector. Ik heb geen ervaring met de usb datalogger aangezien ik serieel werk.

Succes met de speurtocht
Groet Louis
Door Tonky
Louis, alvast bedankt voor je reactie, dat is eigenlijk ook wel logisch. :blush:
Heb jij (of een ander) e.e.a. nog gecontroleerd/getest of er afwijkingen zijn?
Door SpeedyGJ
Ik vraag me toch wel eens af of het wel veel nut heeft.
Als er geen luchtdoorstroom is dan zou de warmte er toch enigsinds blijven omdat de fan dan gewoon de warme lucht blaast die erop dat moment aanwezig is.

Als je geen luchtdoorstroom hebt dan zou je zelfs boven op dak nog betere metingen krijgen, dit had ik iig wel.

Nu heb ik vooral bij NW wind dat de temp omhoog schiet omdat er minder wind in komt, zodra het weer naar het westen of noorden gaat daalt de temp weer omdat er dan weer meer wind aanwezig is.

Kortom ik vraag me echt af of het enig sinds nut heeft om hier geld aan te besteden.
Door jeroenzwart