Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door roelw
Is het mogelijk om de draadloze transmitter van de Davis windsensor te voeden met een externe voeding van 3 volt? Ik zit er aan te denken om die transmitter ergens in huis op te hangen maar daar zal hij waarschijnlijk onvoldoende zonlicht zien om de batterij te voeden. Zou je de plus en de min van een 3V voedinkje niet gewoon op de plaats van de batterij kunnen aansluiten?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Roel
Door pb2rdf
roelw schrijft:
Is het mogelijk om de draadloze transmitter van de Davis windsensor te voeden met een externe voeding van 3 volt? Ik zit er aan te denken om die transmitter ergens in huis op te hangen maar daar zal hij waarschijnlijk onvoldoende zonlicht zien om de batterij te voeden. Zou je de plus en de min van een 3V voedinkje niet gewoon op de plaats van de batterij kunnen aansluiten?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Roel

Kan je doen.

Neem aan de je de Anemometer Transmitter Kit Part #: 06332 bedoelt
Maar waar sluit je de windmeter dan op aan ???

Volgens mij is het de bedoeling om deze in de buurt van je windmeter neer te zetten, en aan te sluiten.

grtn, Peter.
Door roelw
De windmeter komt aan een mast aan mijn achtergevel. Ik wil het kabeltje naar binnen (m'n zolder) trekken en daar aansluiten op de transmitter. Zonder zonlicht houdt de batterij het niet lang vol, dus vandaar mijn idee om het op een voedinkje van 3 V aan te sluiten.

Roel
Door gerrit32
Hier hangt ook de transmitter op zolder met een externe voeding.
Er zit een aansluiting voor in de transmitter.
Je hoeft dus helemaal geen aansluiting op de batterij te maken.

Groet,
Gerrit
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Hallo allemaal,

De update tijds interval van de bedrade windmeter naar de ISS en console bedraagt 2 seconden.

Ik vraag me af:

Hoe is de tijds interval met een draadloze Anemometer kit ?
Bedraagt dat dan nog steeds 2 seconden of duurt dit langer ?

Mvg,

Martijn
Door tjabine
Hoi Martijn,

Ik maak zelf ook gebruik van de extra transmitter voor de wind.
En ook deze heeft gewoon een interval van 2.5 seconden, is zover ik weet
ook nooit 2 seconden geweest.
De ISS doet het ook elke 2.5 seconden volgens mij.

Gr Ron.
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Goedemiddag Ron,

Excuus, ik bedoelde ook 2,5 seconde, zie het nu ook, Maar goed.

Bedankt voor het antwoord Ron, Helemaal duidelijk.
Ik dacht dat de interval misschien langer zal bedragen, goed om te weten voor mogelijke uitbreiding in de toekomst met deze kit.

Mvg,

Martijn