Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door huins
Hallo,

Zoals jullie misschien al hebben opgemerkt, noteer ik sinds een maand regelmatig windstoten tot 194 pm. per uur. Ik ben nu nog op vakantie, daarom heb ik Thierry gevraagd om mij hiervoor uit te sluiten.

Hebben jullie een idee waar ik moet gaan zoeken?
Ik heb nog de oude ISS 7 jaar oud, de windmeter heb ik vorig jaar vervangen omdat deze was vast gelopen.
Het valt mij op dat deze windstoten alleen voorkomen tijdens natte dagen met miezer.

Groetjes, Ronald
Door Omewim
Hallo nou ik heb zoiets ook gehad en toen heb ik de hellehandel gedemonteerd.Toen bleek dat er een aansluiting van de bedrading niet hellemaal waterdicht was en een beetje aan het oxideren was.nieuw stekkertje er aangemaakt en hopla alles werkt weer normaal ook tijdens de regen.Water is een raar spul.
Door weerzoetermeer
Hoi Ronald,

Ik zou zeker ook rekening houden met een vocht probleem. Kijk de stekker van de windmeter en het moederbord goed na op eventueel roest en vocht. Wellicht heb je nog garantie op de windmeter?

Als het weer goed werkt stuur je maar een pm, dan halen we de blokkade er weer af!

Gr.
Thierry