Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Josje
Hallo allemaal,
Het is me niet helemaal duidelijk geworden..:unsure: Op teletekst staat alles in m/s terwijl er ook over km/u gepraat wordt.Nu ik begrijp best dat er voor deze windeenheden vergelijkingstabellen zijn(het omrekenen).Op de Davisconsole staan legio windeenheden,maar WAT is nu gebruikelijk voor een station zoals ik,in de bebouwde kom? Of is dit persoonlijke voorkeur? Ik zou kiezen voor km/u.(makkelijk in de volksmond)Ik zou graag jullie mening hierover hebben.
met vriendelijk groet,
Josje
Door kees ws middelburg
Ik heb de wind altijd op km/u staan.
Maar het klopt idd dat het knmi het opgeeft in m/s.
Vind zelf de km/u het makkelijkste en de Bft schaal .

grt Kees ws mdl
Door Mike
Tsja, goeie vraag, ik heb iig gekozen voor de km/u in de console en ook op de website, en daarnaast nog de bft aanduiding op de website.
Gewoon puur omdat dit voor de meeste bezoekers duidelijker is dan de m/s.

Groeten, Mike.
Door SpeedyGJ
Ook hier km/h. M/s moet je net maar even door hebben hoe je dat moet omrekenen maar voor de bezoekers zou dat niet prettig zijn.
Bft aanduiding heb ik helaas nog niet.
Door baroman
Mike schrijft:
Tsja, goeie vraag, ik heb iig gekozen voor de km/u in de console en ook op de website, en daarnaast nog de bft aanduiding op de website.
Gewoon puur omdat dit voor de meeste bezoekers duidelijker is dan de m/s.

Groeten, Mike.

Hoi Mike

Het wordt op deze site toch automatisch aangepast, en op je eigen site kun je doen wat je wil.
m/s en Beaufort dit staat op mijn site, bij de meeste mensen zegt windkracht wat.:)

Ronnie..
Door jeroenzwart
Josje schrijft:
Hallo allemaal,
Het is me niet helemaal duidelijk geworden..:unsure: Op teletekst staat alles in m/s terwijl er ook over km/u gepraat wordt.Nu ik begrijp best dat er voor deze windeenheden vergelijkingstabellen zijn(het omrekenen).Op de Davisconsole staan legio windeenheden,maar WAT is nu gebruikelijk voor een station zoals ik,in de bebouwde kom? Of is dit persoonlijke voorkeur? Ik zou kiezen voor km/u.(makkelijk in de volksmond)Ik zou graag jullie mening hierover hebben.
met vriendelijk groet,
Josje

Josje, officiele weersinstituten zoals het KNMI werken met IS-stelsel (Internationale Stelsel van Eenheden). [m/s] bestaat uit IS-eenheden, [km/u] bestaat uit afgeleide eenheden. Vandaar dat het KNMI de snelheden opgeeft volgens [m/s]. Uiteraard ben je vrij hoe je het wilt aangeven, al doe je dat bij wijze van in miles/hour, je moet kiezen wat je zelf het duidelijkst vind. Wil je het officieel doen, tjs dan wordt het dus [m/s]...

Jeroen
Door Josje
Hoi Jeroen,
Okeee...!!!Het is me wat duidelijker geworden!Op mijn console staat nu km/h,omdat ik dat makkelijker vindt,maar met andere woorden,als ik mijn station online zet(en dat ga ik zeker doen),even omschakelen naar M/Sec,zoals het dus hoort.
Door SpeedyGJ
Denk wel wat jij en je bezoekers en mensen uit jou stad/dorp en omgeving het makkelijkst vinden. Ik heb zelf de console momenteel op m/s staan maar op de website wordt gewoon km/h aangegeven.
Ik had dit in het begin eens veranderd naar m/s maar kreeg al snel reacties hoe ze dat moesten gaan omrekenen, nee dat was geen succes.
Door Josje
Hey Speedy,
Ik denk dat ik het inmiddels al begrepen heb.Persoonlijk hou ik nu km/h aan.De reacties op je site zeggen genoeg,en klant is koning nietwaar?Komt mijn site online wacht ik wel de reacties af,en kan dus nog altijd veranderd worden.
Bedankt voor je support.