Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door AenG
Deze beugeltjes kwam ik in een Duitse bouwmarkt tegen.
Ze pasten perfect op mijn regenmeter. Je schuift ze er zo op en blijven stevig zitten.

Meer info in mijn weblog.

gr Geert

Bijlagen
Knipsel-d4a71a67c2876eddcaa002363e12f3df.JPG
Knipsel-d4a71a67c2876eddcaa002363e12f3df.JPG (26.95 KiB) 3116 keer bekeken
Door Josje
Hoi Geert,
Gelukkig heb ik geen last van duiven,en die mus die soms op het randje zit ach....
Je oplossing is goed gevonden,maar nu weet ik niet hoe hoog je regenmeter staat,maar nu heb je wel een bliksemgeleider gecreerd,of zie ik dat verkeerd?
Josje
Door AenG
Josje schrijft:
Hoi Geert,
Gelukkig heb ik geen last van duiven,en die mus die soms op het randje zit ach....
Je oplossing is goed gevonden,maar nu weet ik niet hoe hoog je regenmeter staat,maar nu heb je wel een bliksemgeleider gecreerd,of zie ik dat verkeerd?
Josje

De regenmeter moet eigenlijk zo laag mogelijk opgesteld worden. Maar aangezien niet iedereen midden in een weiland woont, plaatsen ze de regenmeter wat hoger
Mijn regenmeter staat op een hoogte van 2 meter zodat je geen nadelig effect hebt van bomen, schuttingen en andere bebouwing.
Ik moet alleen een trapje pakken om te kijken of er vuil in de regenmeter zit:( .

Dus van een blikseminslag zal ik geen last hebben.
Door SpeedyGJ
Zeker een prima idee.
Mijn regenmeter staat op 8m hoog.
Dit heeft voornamelijk te maken met de temperatuur, op deze manier meet ik een stuk beter dan als ik em in de tuin plaats.
Volgende stap: Regenmeter kabel verlengen en deze in de tuin plaatsen :) of zal hier een transmitter voor zijn :)
Door Josje
Hoi Geert,
Was effe moeilijk te zien op foto hoe hoog je regenmeter stond.Ik zag het dak,dus vertekende dat het beeld (hihihi).Zolang de metingen naar je wens zijn,prima toch?Ik zou zeggen houden zo;) Josje
Door AenG
Josje schrijft:
Hoi Geert,
Was effe moeilijk te zien op foto hoe hoog je regenmeter stond.Ik zag het dak,dus vertekende dat het beeld (hihihi).Zolang de metingen naar je wens zijn,prima toch?Ik zou zeggen houden zo;) Josje

De regenmeter komt bij mij net boven de schutting uit. Dit is nog een oude foto zonder de taubenschutz.

Bijlagen
Knipsel-542289b7f8ebf88688167a8ffae94391.JPG
Knipsel-542289b7f8ebf88688167a8ffae94391.JPG (48.55 KiB) 3116 keer bekeken
Door Josje
geert,
Nou net....ik denk dat dit best voldoende is hoor!Zie geen nadelige omstandigheden daar.Buren geen last van je installatie?Je weet het een fles jonge klare doe wonderen!
Compliment hoor,ziet er proffesioneel uit!:)
Door ws vreewijk
Ziet dr perfect uit.
Tauben kunnen het schudden.

Maaruh wat is die andere apparatuur links en rechts vd davis :silly:

gr Chris