Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door baroman
Beste allemaal

Hoe kan ik met de Weather Monitor II van davis de maand gegevens doorsturen of welke code is hier van toepassing (neerslagkaart HWA).
Ik heb nu streepjes Overijssel, Enschede west volgens mij zit de optie niet op dit weerstation? :angry:
Heeft iemand een iedee.

Ronnie..:(
Door Overijse
Het gaat over de neerslagsom van de maand voor alle duidelijkheid, deze wordt niet meegestuurd door de weather monitor II of weatherlink. Kan iemand hem uit nood helpen.

Grtz
Kris
Door baroman
Overijse schrijft:
Het gaat over de neerslagsom van de maand voor alle duidelijkheid, deze wordt niet meegestuurd door de weather monitor II of weatherlink. Kan iemand hem uit nood helpen.

Grtz
Kris

Hoe komt het dan dat mijn teller op 0 mm blijft staan?
$monthlyRain = ""; deze code blijft leeg bij elke upload
Ronnie..
Door Overijse
echt niemand die Ronnie kan helpen met de monthlyrain door te krijgen naar HWA via weatherlink of zijn weather monitor II als het mogelijk is tenminste.

Grtz
Kris
Door Overijse
Bump:

Kan een weathermonitor II met weatherlink de maandsom van de neerslag uploaden JA dan Nee, indien ja kan dit dan eens uitgelegd worden zodanig dat Ronnie dit in orde kan brengen.

Heb geen zin om iemand uit te sluiten voor neerslagdata als het station het niet kan.

Grtz
Kris
Door tjabine
Volgens mij kan hij dat helemaal niet!
Zojuist even de handleiding er bij gezocht, en dit staat er in.

Rainfal l (requires Rain Collector)
Resolution and Units . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.01" or 0.2 mm(userselectable)
Daily Rainfall Range . . . . . . . . . . . . . . . . . 0 to 40.95" (0 to 819 mm)
Total Rainfall Range . . . . . . . . . . . . . . . . . 0 to 99.99" (0 to 9999 mm)
Rainfall Accuracy . . . . . . . . . . . . . . . . . . .±(4% + 1 count) for rates from 0.01" to 2" (.2 mm to 50 mm) per hour
±(5% + 1 count) for rates from 2" to 4" (50 mm to 100 mm) per hour

Bij de VP2 staat in de handleiding ook echt montlyrain vermeld!

Gr Ron.
Door Overijse
Hey Ron,

Thx voor het antwoord, maar eigenlijk is het weatherlink dat alles doorzend naar HWA, en op de website van betreffend station staat er wel een maandsom in de NOAA rapporten. Moet er dan iets gewijzigd worden in de openweerdata file of werkt dat zo dan ook niet ?

Of worden die NOAA rapporten niet door weatherlink aangemaakt kan ook natuurlijk ? Heb 0,0 verstand van weatherlink.

Grtz
Kris
Door tjabine
Alles zou gewoon moeten werken volgens mij.
Ook met openweerdata.

Misschien een idee om Weatherlink een keer te verwijderen en opnieuw te instaleren?

Kan soms zomaar het probleem oplossen.

Suc6

Gr Ron.
Door wsEpe
De NOAA rapporten worden door weatherlink aangemaakt. In weatherlink zijn 2 plekken waar je de maandtotaal kunt teruglezen.
Kies in menu Reports - Yearly Rainfall en kijk of je nu een maandtotaal hebt. Uit deze regen-database wordt ook de NOAA rapporten gehaald.
Een 2e manier is via menu Window en Summary. Hier staat onderaan op regel RAIN de dag - maand - jaartotalen. De tag wordt vanaf de Summary tabblad gelezen.

Ben benieuwd of je hier in beide gevallen een maandtotaal hebt en of deze hetzelfde zijn.

Nog geen oplossing, maar misschien worden we zo iets wijzer.
Door Overijse
Hey Ron en Epe,

Thx voor de hulp, het is niet voor mezelf maar hoop dat Baroman met deze thread zijn probleem opgelost krijgt. Blijkbaar neemt zijn openweerdata zijn monthlyrain niet mee en de reden hiervan is voor mij en hemzelf een raadsel.

Nogmaals thx, hoop dat het lukt.

Grtz
Kris