Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

Kan iemand in de buurt van Eersel (Einhoven ) dit grafiekje tevoorschijn toveren,weatherlink icm Davis VP2. Graag voordat de dip weg is. Want ik heb iets gedaan en dat is wel heel frapant, discussie start al er een 2e of 3e plaatje is , anders is het loos alarm.

Groeten Nol
meteoeersel.nl
Bijlagen
hum_today.GIF
hum_today.GIF (13.81 KiB) 3205 keer bekeken
Door fotogw
Zo'n snelle daling van de Rv had ik ook. Was inderdaad opvallend!

Gerhard Witteveen
Bijlagen
schermafbeelding2.jpg
schermafbeelding2.jpg (42.52 KiB) 3205 keer bekeken
Door weerstationhoogeloon
Hoi Nol,
hier het plaatje van Hoogeloon van 18:12.
ben benieuwd wat je hebt te vertellen.....

gr. Remie
Bijlagen
OutsideHumidityHistory.gif
OutsideHumidityHistory.gif (11.83 KiB) 3205 keer bekeken
Door nolversteeg
Ok Gerard,Remie,

Dat de daling zo snel kon gaan was wel te verwachten,
maar ik had juist voor de daling een Solarpaneel met accu aangesloten waardoor de ventilator constant bleef draaien ongeacht de Zon. de ISS temp en hygro zitten in de orginele weerhut(Davis) met daarom heen een zelfgebouwde weerhut,Hout met luikjes. Ik had aan de temp gezien dat hier geen verandering in gekomen was en volgde deze zeer gladjes, maar gezien het gevoel dat het vochtig was(men noemt het benauwd) is de luchtvochtigheid toch gedaald en weinig tot geen wind , met fotoshop zou ik de grafieken over elkaar kunnen leggen zoals jij dat hebt, maar daar heb ik nog geen kaas van gegeten en misschien niet de juiste software paketten.

Dus Loos Alarm.

Maar dank voor de plaatjes.
groeten Nol
Door jeroenzwart
Ik begrijp de "ophef" niet helemaal?:huh: Deze "scherpe" daling was ook in Milsbeek zichtbaar, maar hangt "gewoon" samen met de scherpe temperatuurstijging in die periode, direct toen het opklaarde. De dampspanning vertoonde in die periode geen daling, maar was vrijwel stabiel en steeg zelfs nog licht. De hoge dampspanning is echter wel opvallend! Momenteel bedraagt deze in Milsbeek nog steeds 26,5 hPa, extreem hoog, en de bijbehorende dauwtemperatuur: ruim 22°C! Normaal zou je in deze situatie knetterend onweer verwachten en de CAPE geeft ook aan dat zwaar onweer mogelijk is. Echter de atmosfeer is onderin te stabiel van opbouw en de temperatuurverschillen rondom Nederland zijn te gering om de opwaardse impuls op gang te brengen. Het loopt blijkbaar met een sisser af, behalve misschien in het noordwesten van het land: wellicht dat daar toch nog onweer tot ontwikkeling kan komen...

Groet, Jeroen
Door jeroenzwart
Hallo Nol,

Had je bericht nog niet gezien toen ik reageerde:dry: , verklaard een hoop:) . Ben overigens wel geinteresseerd in je solarpanel met accu. Ik ben nog op zoek naar zoiets waar ik de regenmeterverwarming op kan aansluiten en net zoals jij gedaan hebt, deze aan te sluiten op de ventilator, zodat deze 24h per dag draait ipv alleen overdag en dan ook nog eens onregelmatig, afhankelijk van de zonneschijn. Kun je aangeven welk merk je gekocht hebt en waar je die gekocht hebt. Was het eenvoudig aan te sluiten?

Groet, Jeroen
Door weerstationhoogeloon
OK Nol,
dus geen groot alarm!
Het komt volgens mij wel vaker voor dat de RV buiten in een paar uur flink zakt (of stijgt).
Het was vandaag inderdaad "benauwd" weer totdat het een beetje ging waaien zo rond een uur of een vanmiddag. Het is nu in ieders geval nog geen "fijn weer".
Hopelijk morgen beter.

Laat de winter maar komen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

gr. Remie
Door nolversteeg
Hallo Jeroen,

Hallo Jeroen,
Ik was al aan het typen en had je rectificatie niet gelezen ,heb dit weer gewist, Ik heb bij Cconrad het paneel 110383 de controller 956345, en drie daarbij passende stekkers gekocht 857532, 117,77. de dryfit gel accu's had ik nog een paar staan,12 V de fan zat al in de hut, nu draait het geheel continue , voor de stabiliteit best wel gunstig, ik hat ook de Davis BlaBlaBla kunnen aanschaffen met battery solarpanel , maar dit leek mij iets leuker omdat ik dan niets hoef te veranderen.

Groeten Nol
Door nolversteeg
Hoi Remie,

Laten nog even wachten met de winter, ik vindt dit veel leuker zeker als je met een Cabrio de weg op kan.

groeten Nol
Door jeroenzwart
Bedankt voor de info, Nol. Ik zal eens kijken of ik daar ook iets mee kan. Ben benieuwd...

Groet, Jeroen