Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Weerstation Kaatsheuvel
Hallo weercollega's,
Ik heb zojuist de folie geplaatst voor de verwarming.
[img]http://img534.imageshack.us/img534/5475/dscn2693af.jpg[/img]Laat het maar gaan sneeuwen!
Fijne dag.
Groet,
Hans
Door westkapellegek
Hoi Hans,

Ziet er prachtig uit! Laat die winter maar komen!
Heb je een lijstje met spullen die er allemaal voor nodig had? Wil namelijk (zie eerder topic) mn regenmeter ook gaan verwarmen.

Gr Niek
Door tjabine
Weerstation Kaatsheuvel schrijft:
Hallo weercollega's,
Ik heb zojuist de folie geplaatst voor de verwarming.
[img]http://img534.imageshack.us/img534/5475/dscn2693af.jpg[/img]Laat het maar gaan sneeuwen!
Fijne dag.
Groet,
Hans

Hans, de rest ook hoop ik :P anders werkt het niet hoor :laugh:

Gr Ron.
Door baroman
Hallo Hans en Ron en andere weerliefhebbers.

Na de aanloop van de winter weer de vraag welke verwarming je moet of gaat gebruiken???
Nou het antwoord is simpel, en dit hoeft niet duur te zijn 3,60 Euro;) een draadweerstand deze wordt lekker warm en verwarmt de gehele regenmeter van binnen.
En het werkt op 12V, ook nog veilig dus niet te veel Amp gebruiken hier mee kun je de warmte regelen (Zelf experimenteren):ohmy:

Groeten Ronnie..

PS de Foto hieronder een draadweerstand van 20Watt 10 Ohm.
Bijlagen
draadweerstandtipping_bucket.jpg
draadweerstandtipping_bucket.jpg (39.24 KiB) 3623 keer bekeken
Door baroman
Het zal ook eens goed gaan:angry:

Nu dan toch de foto.

Ronnie..
Bijlagen
draadweerstandtipping_bucket.jpg
draadweerstandtipping_bucket.jpg (39.24 KiB) 3623 keer bekeken
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Ik ben zeer benieuwd of deze weerstand volstaat om de gehele regenmeter te verwarmen evenals de uitstroomgaten.

Bekend probleem is dat de uitstroomgaten dichtvriezen.

Dus ben benieuwd naar je bevindingen, Dus laat het maar gaan vriezen :)

Mijn project vorige Winter met verwarmingslint is geheel mislukt, Ik ga het nu proberen met een mistlamp in de regen meter.

Mvg,

Martijn

Ws Coevorden
Door baroman
WEERSTATION KLAZIENAVEEN schrijft:
Ik ben zeer benieuwd of deze weerstand volstaat om de gehele regenmeter te verwarmen evenals de uitstroomgaten.

Bekend probleem is dat de uitstroomgaten dichtvriezen.

Dus ben benieuwd naar je bevindingen, Dus laat het maar gaan vriezen :)

Mijn project vorige Winter met verwarmingslint is geheel mislukt, Ik ga het nu proberen met een mistlamp in de regen meter.

Mvg,

Martijn

Ws Coevorden

Hoi Martijn

Volgens mij gaat dit wel lukken deze weerstand wordt warm genoeg.
Je kan je vingers er niet op houden, maar we wachten af.(en hopen op een goede winter).
Ik heb in de andere regenmeter verwarmingsfolie dat werkt perfect.
In mijn Hellmann pluviograaf van Lambrecht zit een verwarmings element van 150 Watt om de regenmeter vorstvrij te houden.
Maar deze heb ik in de winter op zolder staan (hier kun je niet tegen werken qua energie kosten).

Groeten Ronnie.