Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door koos
De ontvangst van de ISS is meestal tussen de 90% en 100%. Maar hij kan soms wel enkele uren zakken naar 20%. En één keer is zelfs de ontvangst helemaal weggeweest. Als ik in Weatherlink kijk naar de grafieken "ISS receptie" dan kan ik geen regelmaat ontdekken in het wegzakken van het signaal. Dit gebeurt zowel 's nachts als overdag. Er zitten meestal enkele dagen tussn een dip.

Ik heb al geprobeerd om het probleem op te lossen door de Envoy op verschillende plaatsen neer te zetten. Maar de dipjes blijven komen.

1. Herkennen jullie dit "probleem"?

2. Kan het kwaad als de ontvangst tijdelijk beneden de 50% is? Ik heb geen uitval van data (behoudens de ene keer dat de ontvangst eventjes helemaal weg is geweest)

Gr. Koos
Door jeroenzwart
koos schrijft:
De ontvangst van de ISS is meestal tussen de 90% en 100%. Maar hij kan soms wel enkele uren zakken naar 20%. En één keer is zelfs de ontvangst helemaal weggeweest. Als ik in Weatherlink kijk naar de grafieken "ISS receptie" dan kan ik geen regelmaat ontdekken in het wegzakken van het signaal. Dit gebeurt zowel 's nachts als overdag. Er zitten meestal enkele dagen tussn een dip.

Ik heb al geprobeerd om het probleem op te lossen door de Envoy op verschillende plaatsen neer te zetten. Maar de dipjes blijven komen.

1. Herkennen jullie dit "probleem"?

2. Kan het kwaad als de ontvangst tijdelijk beneden de 50% is? Ik heb geen uitval van data (behoudens de ene keer dat de ontvangst eventjes helemaal weg is geweest)

Gr. Koos

Koos,

Ik heb een soortgelijk probleem gehad. Volgens de importeur van de Davis-apparatuur kon dat liggen aan stoorsignalen in de omgeving. Ik heb geen stoorsignalen kunnen ontdekken, maar heb het ook niet kunnen uitsluiten. Zelf kwam ik op het idee het kanaalnummer van de ISS te wijzigen. Deze staat standaard op kanaal 1, maar ik heb die gezet naar kanaal 4. Probleem was daarna opgelost. Zelfs op een afstand van 250 m (ik heb de ISS daarna verplaatst) heb ik altijd minstens 70% ontvangst. Let wel op dat als je dit uitprobeert dat je dan ook je datalogger via weatherlink laat weten dat je de ISS op een ander kanaal hebt gezet. Groet en succes met het oplossen van dit probleem.

Groet, Jeroen