Door pjvanvelzen - 08 okt 2008, 08:53
- 08 okt 2008, 08:53
Ik hoop dat iemand wat tips voor me heeft. Mijn ISS bevindt zich op een paal van circa 1.5 meter, maar op een meter van een coniferenhaag (links), op een meter of vier van een schutting(rechts) en op drie meter van de achterkant van het huis. Ondanks de fan (daytime) meet ik bij direct zonlicht op de ISS structureel 1-2 graden te hoog. Waarschijnlijk komt dit doordat de ISS voor de wind niet goed bereikbaar is. De fan draait wel maar ventileert mi met lucht die door weinig beweging van zichzelf al te warm is. Ik meet dus volgens mij de temperatuur op mijn terras waar weinig wind staat.
Mijn windmeter staat op de bovenste dakkapel op een schotelstatief en komt bijna een meter boven de nok uit (dus totaal op circa 10 meter hoogte). Ik vroeg me af of het, gezien de wind die daar wel waait, het een idee is om de ISS daar te hangen. Dan heb je natuurlijk wel het nadeel van de warmte-uitstraling van het huis (zwarte dakpannen etc.).
Heeft iemand een tip, of moet ik de te hoge meting maar voor lief nemen?
Voor zover van toepassing: bedankt voor het meedenken. Groeten, Paul
Mijn windmeter staat op de bovenste dakkapel op een schotelstatief en komt bijna een meter boven de nok uit (dus totaal op circa 10 meter hoogte). Ik vroeg me af of het, gezien de wind die daar wel waait, het een idee is om de ISS daar te hangen. Dan heb je natuurlijk wel het nadeel van de warmte-uitstraling van het huis (zwarte dakpannen etc.).
Heeft iemand een tip, of moet ik de te hoge meting maar voor lief nemen?
Voor zover van toepassing: bedankt voor het meedenken. Groeten, Paul