fbuist schrijft:
Hallo Wim,
IK weet dat het een RAR bestand is, maar ik heb het eerst iZip geprobeerd om ze uit te pakken, maar dat werkte helemaal niet, die maakte er alleen lezen bestanden van.
Ik heb het nu met ' The Unarchiver' gedaan, dan gaat het uitpakken volgens mij wel goed, voor de goede orde, de volgende bestanden heb ik na uitpakken binnengekregen:
- SLAB_USBtoUART Installer
- SLAB_USBtoUART Uninstaller
- install
- KeyspanUSAdrvr101GM.pkg
- Readme.txt
Als ik de Keyspan drivers installeer gaat het volgens mij ook nog goed, maar als ik de datalogger drivers wil installeren of het install programma wil installeren, krijg ik de volgende melding:
Het programma install kan niet worden geopend, omdat de PowerPC-programma's niet langer wordt ondersteund.
De readme file verwijst naar de cd, dat ik eerst de software op de cd moet installeren, maar die heb ik natuurlijk niet.
Dus volgens mij moet iets hebben om dat 'install' bestand te installeren.
Alvast bedankt voor je moeite,
Grt. Fred
Dit s niet zo leuk.
Dit is een verouderde install. De powerPC ligt al een aantal jaren geleden.
Wat je nodig hebt en waar je recht op hebt is de originele CD die bij de mac-USB logger hoort.
Of heb je een seriele logger? Daar hoort dan een USB naar serieel omzetter van of keyspan of slabs bij.
Je hoeft maar 1 van de twee drivers te installeren, afhankelijk van welke je nodig hebt.
Probeer toch eerst de het Weathersnoop programma.
Daar zit ook uitgebreide informatie bij welke drivers nodig zijn.
Zelf heb ik dat programma jaren gebruikt met de keyspan serieel naar usb.
Wlek programma wil je gaan gebruiken op de Mac?
Als dat Weatherlink voor de Mac is dan moet de leverancier dat toch mee leveren?
Groeten, Wim