Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Sloefke
Hallo beste weercollega's,

Onlangs heb ik mijn station uitgebreid met een UV-Sensor.
Deze werd gelijk herkend door mijn station en op het display staat nu ook de waarde aangegeven. Maar nu.... Normaal is er ergens een gif-file die je kunt uploaden naar je homepage, maar wat ik ook zocht deze kon ik nergens vinden.

Ik heb nu twee vragen aan jullie:

Vraag 1
Hoe krijg ik net zo als bijvoorbeeld de barometer en regenhistorie, ook de waarde van mijn UV-sensor geüpload naar mijn site?

vraag 2
hoe krijg ik de UV -waarde bij mijn station gegevens ook op de sitegegevens van HWA.

Graag jullie antwoord??

Met vriendelijke groet

Joost
Door jango
Joost

Het was wel handig om even te melden welke software je gebruikt.

Maar gebruik je nog steeds Weatherlink?
Dan moet je bij internet settings , configure , Current data image en Historical data image to upload even aanvinken dat je UV en event. nog andere plaatjes wil uploaden en dan bevestigen met ok.

grtz, Jan
Door Sloefke
Bedankt voor je reactie, sorry dat ik niet compleet was. Ik gebruikt inderdaad weatherlink. Wat jij zo even schreef heb ik al naar gekeken. Zo krijg ik ook al de grafieken op mijn website. Het vervelende is dat het UV er niet in de lijst staat die je moet aanvinken.

Dus wat nu ...???

Gr Joost
Door Overijse
vraag 2
hoe krijg ik de UV -waarde bij mijn station gegevens ook op de sitegegevens van HWA.

Je UV-waarde in je uploadbestand van HWA (openweerdata) blijft op het ogenblik op --- staan daarmee denk ik dat deze niet op HWA verschijnt, eenmaal de --- vervangen worden door cijfers komt je UV waarde dacht ik automatisch op HWA.

Hoe deze waarde in je openweerdata te krijgen ipv --- is voer voor WL gebruikers, en gaat m'n petje te boven spijtig genoeg. Maar misschien kan het tot de oplossing leiden dat er enkel --- in meegezonden worden.

Grtz
Kris
Door jango
Sloefke schrijft:
Bedankt voor je reactie, sorry dat ik niet compleet was. Ik gebruikt inderdaad weatherlink. Wat jij zo even schreef heb ik al naar gekeken. Zo krijg ik ook al de grafieken op mijn website. Het vervelende is dat het UV er niet in de lijst staat die je moet aanvinken.

Dus wat nu ...???

Gr Joost

Dan kan het nog zijn dat je in setup in de station configuratie het model moet aanpassen.
Deze staat dan nu waarschijnlijk op Vantage pro.
Daar moet je Vantage pro plus van maken.
Daarna zal denk ik dat UV ook in de lijst zal verschijnen en moet je deze aanvinken.
Door Luc
Sloefke schrijft:
vraag 2
hoe krijg ik de UV -waarde bij mijn station gegevens ook op de sitegegevens van HWA?
In de beheermodule op HWA kun je aangeven dat je een UV sensor hebt. Dan wordt deze waarde ook getoond op de pagina van je weerstation op HWA.

Gr,
Luc
Door Sloefke
Beste mensen,

Bedankt voor jullie reactie maar ik denk dat het probleem dieper zit.
Normaal kun je in het programma weatherlink bij current data image en historical data image aangeven wat je wilt uploaden naar je site, alles staat in deze lijst behalve de UV-sensor. Wie o wie kan mij meer vertellen

groeten Joost
Door Sloefke
Hallo PJJ,

Bedankt zeg.... Ik kan nu op het grafiekscherm van het station de UV index en UV - rate zien. Alleen ze staan nog niet in de lijst current data image voor de upload naar de site.
Maar dit is al weer een stap in de richting. Ik heb een vinkje moeten zetten. Nu nog uitzoeken hoe ik de grafiek kan vinden. Misschien nog een hint.

Joost
Door PJJ
Sloefke schrijft:
Hallo PJJ,

Bedankt zeg.... Ik kan nu op het grafiekscherm van het station de UV index en UV - rate zien. Alleen ze staan nog niet in de lijst current data image voor de upload naar de site.
Maar dit is al weer een stap in de richting. Ik heb een vinkje moeten zetten. Nu nog uitzoeken hoe ik de grafiek kan vinden. Misschien nog een hint.

Joost

Misschien nig even WL afsluiten en weer opstarten. Dan moeten ze toch in de internetsettings-configure als niet aangevinkt staan.