Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Goedenavond wellicht kan iemand me een tip geven wat te doen! Ik heb een David Vantage Pro2 weerstation en daarnaast nog een AirLink Air Quality Monitor. Het weerstationconsole heeft een IP datalogger (6555). Via weatherlink was ik altijd in staat om online (web en App) uit te lezen (harrievo station in Nijmegen). Nu ben ik van het weekend in de weer geweest met een nieuwe router. Sinds die tijd krijg ik geen online connectie meer met mijn weerstation (de airlink doet het trouwens wel).

Heb ondertussen van alles geprobeerd. Van meerdere keren rebooten van weerstationconsole (inclusief uithalen van batterijen), tot herbevestiging van datalogger in het weerstation, reboots van router en modem etc.

De router zit achter de KPN modem (box 12). Om probleem te verhelpen heb ik de verbinding ook weer terug gebracht naar de oude situatie dus de datalogger direct in de KPN box. Voor de zekerheid ook ethernetkabel vervangen en verschillende fysieke poorten nog uitgeprobeerd van de modem.

Allemaal geen soelaas. Ik zie op mijn modem dat het weerstation geen IP adres krijgt en weerstation ook niet online komt. Ik zie het lampje van de IP datalogger niet branden en ik zie ook geen dataverkeer op de ethernetkabelconnectie (die console verbindt met de modem) bij de modem. Wel zie ik in het overzicht van oude Niet verbonden apparaten nog het Mac adres staan van de IP datalogger

Anyway ben naarstig op zoek naar iemand die nog een goede tip voor me heeft die ik kan uitproberen. Alvast super bedankt!