Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door avroege
#14625
Beste mensen,

Ik heb 2 weken geleden een TFA Nexus gekocht, toen ik het eerste exemplaar open maakte leek het scherm gelijk defect. Allemaal zwarte vegen over het scherm. Dit trok wel weg na enkele minuten en dus leek alles goed. Na wat meer onderzoek bleek het volgende probleem: als ik met mijn vingers over het scherm ga blijven er een aantal kleine zwarte streepjes zichbtaar die na enkele seconden ook weer verdwijnen. Dit leek mij niet goed dus heb ik het gehele systeem retour gestuurd, dit werd zonder problemen omgeruild.

Nu heb ik vandaag een nieuwe ontvangen en deze heeft precies dezelfde problemen. Bij het open maken een zwarte vlekkerige rand die na enkele minuten weg trekt zodra het systeem aan staat. En het 2e probleem is er ook.

Nu ben ik benieuwd of jullie deze 'opstart'problemen ook hebben gehad? of heb ik de pech dat ik 2 slechte producten heb ontvangen.

Ik ben benieuwd!

Groet,

Arjan
Door jango
#14626
Hallo Arjan

Ik heb sinds enkele maanden de TFA als 2é station naast de VP en het probleem wat je beschrijft heb ik niet gehad.

Sterker nog ik kan heel hard drukken op het scherm en nog heb ik een goed beeld alleen bij de kleine cijfers verlopen deze een beetje maar niet dat ze uitlopen.

Ik denk dat het probleem bij jou is veroorzaakt doordat het consool is gevallen of bij de producent of de leverancier of tijdens het transport.

Het beste is om weer contact op te nemen met de leverancier en het probleem nogmaals voorleggen.

succes.

Groet Jan
Door weerzal
#14653
draai nu al bijna een jaar met de tfa en geen problemen gehad en nu na testen ook niet met het scherm denk echt dat je heel veel pech hebt

groet rob
Door scoob
#16091
Ik herken de strepen bij het uitpakken. Ook bij mij trok het weg. Toch heb ik snel van te voren even wat foto's gemaakt. Tot dusver zijn ze niet teruggekomen. Ik ga het de leverancier wel melden. Ook ik heb hem net een nieuw...

Scoob
Door MarTan
#16100
Hoi,

Zelf heb ik een nexus en een sinus en bij hebben dit probleem ook (gehad).
De sinus wat erger als de nexus. Net nog even getest maar de nexus doet het niet meer alleen de sinus heel lichtjes.
Is hij wel geheel op kamer temperatuur? Het is een eigenschap van de display.
Het pasticje komt dan tegen het scherm waardoor de kristallen in de display veranderen. Trekt ook weer weg.
Door Niekoesj
#16148
Ik kan ook bevestigen dat deze zwarte LCD streepjes aanwezig waren tijdens het uitpakken van de Nexus TFA-Pro.

Ze trokken bij mij ook weg! :)