- 24 okt 2022, 14:20
Waarschijnlijk kleinigheid, maar oplossing nog niet gevonden .....
Mijn GW1000 verzamelt de data van momenteel 8* T&H-meter WH31A, 1* Regenmeter WH40 en 1* Bodemvochtsensor WH51.
GW1000 levert netjes de info af aan de Ecowitt-website en aan een Meteobridge,
maar de sensordata ook gewenst voor lokale toepassing.
Voor deze realisatie ook i.v.m. streven 'meer PHP' een Raspberry voorzien van Raspian_Bullseye, Apache2 en PHP7.4
Die Raspberry werkt goed met PHP-test-scripts die verwachten dat een bericht binnenkomt met data cf. Ecowitt-protocol,
Bijv. de externe aanroep http://<ip_van_Raspberry>/index.php (met index.php het test-script) vanuit de browser van een PC geeft in de Raspberry een gedateerde txt-file:
weliswaar die txt-file zonder realistische data-inhoud, maar dat is te verwachten als er geen begeleidende data is.
Alle betrokken computers op zelfde (W)LAN met IP-range 192.168.0.x
De Customixed upload van GW1000 nu bijpassend ingesteld.
. .
Met die instellingen loopt echter blijkbaar de data-upload van de GW1000 niet, want er verschijnt op de Raspberry geen resulterende txt-file.
[Na Save voor de settings zie ik aan de tekst onderaan de webpage dat upload zou kunnen.
Soms (maar meestal niet) verschijnt na Save even een kleine, zwart/grijze widget met melding Success]
.
Blijkbaar mist er iets m.b.t. de instellingen van de GW1000 Customized upload, maar wat?
Mijn GW1000 verzamelt de data van momenteel 8* T&H-meter WH31A, 1* Regenmeter WH40 en 1* Bodemvochtsensor WH51.
GW1000 levert netjes de info af aan de Ecowitt-website en aan een Meteobridge,
maar de sensordata ook gewenst voor lokale toepassing.
Voor deze realisatie ook i.v.m. streven 'meer PHP' een Raspberry voorzien van Raspian_Bullseye, Apache2 en PHP7.4
Die Raspberry werkt goed met PHP-test-scripts die verwachten dat een bericht binnenkomt met data cf. Ecowitt-protocol,
Bijv. de externe aanroep http://<ip_van_Raspberry>/index.php (met index.php het test-script) vanuit de browser van een PC geeft in de Raspberry een gedateerde txt-file:
weliswaar die txt-file zonder realistische data-inhoud, maar dat is te verwachten als er geen begeleidende data is.
Alle betrokken computers op zelfde (W)LAN met IP-range 192.168.0.x
De Customixed upload van GW1000 nu bijpassend ingesteld.
. .
Met die instellingen loopt echter blijkbaar de data-upload van de GW1000 niet, want er verschijnt op de Raspberry geen resulterende txt-file.
[Na Save voor de settings zie ik aan de tekst onderaan de webpage dat upload zou kunnen.
Soms (maar meestal niet) verschijnt na Save even een kleine, zwart/grijze widget met melding Success]
.
Blijkbaar mist er iets m.b.t. de instellingen van de GW1000 Customized upload, maar wat?
Config = TFA_Nexus/WS7000/Tempest/Ecowitt + WsWin/Domoticz/GW1000/Meteobridge + DHZ
WS Hengelo_Slangenbeek
Kwaliteitsstreven, maar pragmatisch/KISS, ook voor deze liefhebberij!
Moderator = ondersteunend, vrijwillig, zover als passend in vrije tijd ....
WS Hengelo_Slangenbeek
Kwaliteitsstreven, maar pragmatisch/KISS, ook voor deze liefhebberij!
Moderator = ondersteunend, vrijwillig, zover als passend in vrije tijd ....