Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door bort1987
hallo iedereen :)

ik zit met een probleem / vraag.
ik heb bijna een eigen site.
ik wil daar weerdata opzetten net als jullie.
maar ik zit er doorheen het wil me niet lukken. :(
ik heb overal op forum's en internet gezocht maar het lukt me gewoon niet :(
is er iemand bereidt om bij mij thuis te helpen met de instellingen en uitleg hoe de weerdata op internet moet.
ik kan je komen halen en brengen en we spreken wat af over het uurtarief want het hoeft niet voor niks !
wil o wie wil me een keer op gang helpen.
en is woonachtig in de buurt van bunschoten spakenburg ?

alvast bedankt
je kan een persoonlijk berichtje sturen op : bernard.kok@kpnmail.nl.
Door Willie
ik zit met een probleem / vraag.
ik heb bijna een eigen site.
ik wil daar weerdata opzetten net als jullie.
maar ik zit er doorheen het wil me niet lukken.
ik heb overal op forum's en internet gezocht maar het lukt me gewoon niet
is er iemand bereidt om bij mij thuis te helpen met de instellingen en uitleg hoe de weerdata op internet moet.
ik kan je komen halen en brengen en we spreken wat af over het uurtarief want het hoeft niet voor niks !
wil o wie wil me een keer op gang helpen.
en is woonachtig in de buurt van bunschoten spakenburg ?

alvast bedankt
je kan een persoonlijk berichtje sturen op : bernard.kok@kpnmail.nlDit. e-mail adres is beschermd door spambots, u heeft Javascript nodig om dit onderdeel te kunnen bekijken

1e vraag: heb je WS win pc-wetterstation als weerprogr.?
2e: welk station heb je?
3e Hoe heet het FTP prog.

Als je een TFA nexus heb kan ik je de print screens van me geven om de boel in te stellen.
Voor instelling voor de FTP kan ik je die van HS-Upload geven wat ik gebruik.
Is een gratis FTP progr.kun je zo downloaden
Door wthus
Als FTP programma voor de upload van gegevens naar je website kun je denk ik beter Fling gebruiken. Is veel eenvoudiger en detecteert automatisch of je bestanden op de HardDisk vernieuwd zijn.

Weather Display kan ik je helaas niet mee helpen, ken die software niet.
Door Willie
Kan je dan niet verder helpen, want ik heb Weather Display niet.:(

Wel een TFA maar die moet in Weather Display worden ingesteld.
Dus is dit een klusje voor iemand die dat progr. gebruikt.

Hoop dat iemand je verder kan helpen.;)
Door wslangerak
Hallo Bernard,

Welkom op het forum.

Eerst nog een vraag: draait Weather-Display nu al goed op je PC met de TFA Nexus?

Je kunt Weather-Display gebruiken om de gewenste gegevens te uploaden naar je site. Er zit namelijk een FTP-programma ingebouwd. Je moet daarvoor uiteraard wel de nodige instellingen in WD maken.

Heb je al een homepage? Zoja, wil je dan het adres daarvan vermelden (bijv. in je forum-profiel), dan wordt het makkelijker om te controleren of alles goed ingesteld is/wordt.

Laat maar even horen.

Gr,
Door tinuz97
Als Kees je gaat helpen van wslangerak,dan bemoei ik me er niet mee,dan komt het wel inorde.
Heeft mij in het verleden ook geholpen met 'remote desktop' en het werkt nu nog als een tierelier ;)
Welkom op Hwa ook nog overigens,en succes.
Door bort1987
de programma werk goed.
maar het lukt mij niet om alle weerdata vanuit mijn weerstation op de pc te rijgen ik krijg maar de helft.

ik ben nog bezig met een eigen site maar is nog niet in de lucht.
ik wil eerst weten of dat het allemaal werkt
Door wslangerak
bort1987 schrijft:
... het lukt mij niet om alle weerdata vanuit mijn weerstation op de pc te krijgen ik krijg maar de helft ...

Wat bedoel je daar precies mee?
In het scherm van WD op je PC ziet alles er goed uit? Alle data vanuit de TFA worden goed ge-update?

In de directory c:\\\\wdisplay\\\\webfiles staan de door WD gegenereerde plaatjes en files die je kunt uploaden naar je site. Heb je al eens in die directory gekeken wat daar precies staat aan plaatjes en files?

Gr,