Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door janhoogenboom
Hoi Allemaal,

Er zijn ondertussen al heel veel deelnemers aan HWA, en bij die deelnemers zijn de prachtigste websites te vinden.

Alleen... iedereen is het wiel opnieuw aan het uitvinden. Er zit een enorme overlap in wat we allemaal doen, al is het alleen als het verwerken van de XML's van MeteoConsult.

En er zijn nog heel veel (nieuwe?) deelnemers die nog geen website hebben of niet 100% happy zijn met hun huidige site.

Is het een idee om te proberen te komen tot een soort 'HWA standaard' open source website layout en code (template)?

Zodat partijen die dat willen, en die geen zin hebben om zelf helemaal van de grond af aan een mooie website op te bouwen inclusief technieken als XML, stylesheets, javascript, etc., de 'standaard' site kunnen pakken en die eventueeel nog een beetje kunnen tunen (hun eigen site info, kleuren, etc.)?

Er zijn alle hele mooie sites, en sommige mensen zullen hun met bloed, zweet en tranen gemaakte website en code graag voor zichzelf willen houden, maar er zijn vast een aantal mensen die de code achter hun site volledig open en vrij beschikbaar willen stellen.

Wie vindt dit een goed idee, en hoe zouden we daar kunnen komen? Of moeten we beginnen met een repository (dump-bak) van stukjes code?

In theorie zou het misschien zelfs bijdragen aan de bekendheid van HWA en ons allen als amateur weerstations als de layout van HWA deelnemer sites een beetje op elkaar lijken of er in ieder geval iets herkenbaars op terug te vinden is?
Natuurlijk, iedereen is helemaal vrij om het helemaal te doen zoals hij zelf graag wil. Maar misschien zijn er ook wel een hoop deelnemers die het juist
wel zouden zien zitten om hun website in een standaard framework te gieten, of
in ieder geval op hun site een herkenbaar HWA-standaard-formaat blokje met data neer te zetten?

Groeten, Jan.

Den Haag Ypenburg (Bosrank) Weerstation
Door Overijse
Zou nogal eentonig zijn niet als alles hetzelfde zou zijn op het internet. Het internet is er juist door de grote overvloed aan informatie waarvan vele malen dezelfde, maar telkens op een andere manier gebracht.

Elk probeert zijn eigen creativiteit naar voren te brengen naar zijn eigen kunnen, inzicht en vermogen en maar goed ook, zou anders maar een grijze ipv een blauwe planeet zijn hier op aarde.

Stel dat iedereen op aarde allemaal met dezelfde fluwelen bruine broek en rood hemd zou moeten rondlopen, zou je ook niet fijn vinden denk ik niet.

Om je op weg je helpen met enkele scripts die volledig klaar zijn :

* Carterlake.org Scripts
* Jcweather.us Scripts
* Long Beach Weather Scripts
* Saratoga-Weather.org Scripts
* TNETWeather.com Scripts

Have fun en laat aub je eigen creativiteit botvieren.

Met vriendelijke groeten,

Kris

P.S.: Niet vergeten, niet elk script werkt op elk type server
Door jango
Ik zal zeker niet mee doen aan zulk initiatief.

Het is net je eigen ( je imago ) wat je aan de layout van je website wil geven.

Daar wil je toch mee opvallen en bezoekers mee lokken om terug te komen op je site.

En als je wil, volgens mij heeft elke weersoftware al een geheel standaard website die je heel simpel als je website kan laten draaien en eventueel nog kan aanvullen met je eigen idee.

Verder word er ook nog heel veel gecopyeerd van al bestaande website`s.
Met de rechter muisknop zijn heel wat codes te achterhalen.

Allemaal dezelfde uitstraling, ik moet er niet aan denken.

Na de revolutie is er een land waar niet alles hetzelfde mag maar MOET en dat land heet China.
Zulke eenheidsworst zou ik echt niet willen.

Maar als er mensen zijn die het willen Ga je gang.

Ik heb wel plannen om mijn website te restylen maar dan met nieuwe en aanspekende ideeen.

Succes

Groet Jan