Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door AenG
Ik zou mijn keuze ook af laten hangen van de beschikbare uitbreidingen en ondersteuning. Ga je op save dan zou ik voor Joomla kiezen. Hiervoor is oneindig veel beschikbaar en je kan rekenen op veel medegebruikers die je kunnen helpen.
Door weerzal
Het boekje van joomla besteld komt morgen binnen.

Had wordpress ook al bekeken maar joomla leek mij breder in opzet.
drupal zal ik nog even bestuderen.
iedereen alvast dank zal jullie hulp nog genoeg nodig hebben.

groet rob.
Door Eckie76
weerzal schrijft:
Het boekje van joomla besteld komt morgen binnen.

Had wordpress ook al bekeken maar joomla leek mij breder in opzet.
drupal zal ik nog even bestuderen.
iedereen alvast dank zal jullie hulp nog genoeg nodig hebben.

groet rob.

Drupal vind ik alles behalve gemakkelijk of logisch.
Wordpress gaat het toch winnen denk ik, aangezien ik met Joomla toch geregeld wat problemen heb.

Gewoon doen waar je je zelf het lekkerst bij voelt.

Groet Olaf
Door weerzal
Een kleine update:

Het is gelukt joomla geinstalleerd.
Dit is toch al een hele overwinning voor mij moest het wel een paar keer proberen maar dat gedeelte is afgerond.
Zal dit nog wel veel vaker gaan voorkomen maar het begin is er.

Groet Rob.
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
weerzal schrijft:
Een kleine update:

Dit is toch al een hele overwinning voor mij moest het wel een paar keer proberen maar dat gedeelte is afgerond.

Groet Rob.

Mooi dat het al is gelukt om Joomla te installeren Rob.

Nu goed de handleiding bestuderen en stapje voor stapje dingen gaan proberen.

Komt vast wel goed.succes er mee :)

Mvg,

Martijn
Door Overijse
Een kleine update:

Groet Rob.

Hoi Rob,

Veel proberen, veel mee spelen, zo leert men het meest en het vlugst. Wel een kleine tip, dat spelen en proberen niet op je live site uitvoeren, maar op een testsite lokaal.

Grtz
Kris
Door woodyf4u
Uit ervaringen kan ik melden dat een website bouwen met Joomla! zeker een goed CMS is.
Joomla! is zeer uitgebreid en kan zowel voor een eenvoudige als voor een hele uitgebreide website worden ingezet.

Belangrijk is (net als bij elk website-systeem) dat je van te voren goed weet wat je wil gaan maken.

DutchJoomla.org is inderdaad een heel handige website, omdat je daar met een goed forum snel geholpen kunt worden.
Mochten er vragen mbt Joomla! zijn, dan wil ik waar nodig best wel helpen als dat nodig is.

Om te zien dat je weer-websites met Joomla! kunt bouwen is de website van dit forum wel een heel goed voorbeeld. Hetweeractueel.nl is een Joomla! website.:)
Door Eckie76
weerzal schrijft:
Een kleine update:

Groet Rob.

Ik ken dat gevoel. In het begin ging het keer op keer fout, omdat ik geen goede database had aangemaakt etc. etc.
Wil je de map "installation" verwijderen en vervolgens een blanco scherm...of sql-error etc.

Maak een testomgeving, waar je eerst je site gaat ontwikkelen en gooi hem dan pas online zou ik zeggen.