Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door AenG
Ik heb van meteotines wat tips gekregen. Als ik een kant en klare oplossing heb dan zal ik deze hier plaatsen.
Door Regards
weerstation schrijft:
Stationsnaam over buienradar leggen

Er zijn waarschijnlijk nog wel betere methoden om een laag over een plaatje te leggen, maar dit is er een van.

Plak de volgende code in je cel.
Met aanpassing van de left en top waarden bepaal je de plaats van het X-sje met de naam van je station. Uiteraard kan je i.p.v. de tekst ook een plaatje op de kaart plaatsen.

X Mijn weerstation

Voorbeeld http://weerstation.sthubert.nu/nederland.php

Groeten,
Harrie

Ben er mee aan de slag gegaan (resultaat is te zien op mijn site ;) ).
Heb het ook gedaan met Sat24 (moet het alleen nog goed 'uitlijnen', er is nu te veel bewolking :ohmy: ).

@ Harrie, thnx voor de tip.

Gr Rik
Door AenG
Rik,

Ik kreeg het niet helemaal voor elkaar. Als ik een andere pc gebruikte met een andere resolutie dan stond de woonplaats niet op de juiste plek. Dit komt waarschijnlijk omdat mijn site gecentreerd wordt.
Hoe heb jij dit opgelost (ik gebruik joomla).

Geert
Door Regards
AenG schrijft:
Rik,

Ik kreeg het niet helemaal voor elkaar. Als ik een andere pc gebruikte met een andere resolutie dan stond de woonplaats niet op de juiste plek. Dit komt waarschijnlijk omdat mijn site gecentreerd wordt.
Hoe heb jij dit opgelost (ik gebruik joomla).

Geert

Geert,

Ik gebruik ook Joomla!, voor de weerkaarten maak ik gebruik van "Iframe", heb namelijk 2 aparte (1x voor Buienradar & 1X voor Sat24) html pagina's aangemaakt omdat anders de plaatjes zichzelf niet 'verversen', bij mij kan je de webpagina 'ontleden' (bron weergeven ;) ) dan kan je zien hoe ik het heb gedaan.

Gr Rik
Door Regards
AenG schrijft:
Bedoel je dit stukje?

Bijna (waar heb je deze regel vandaan? is niet van mijn pagina), het is regel: 359 (in IE 8.0 en nog wat)

In de regel zie je ook de html pagina ( Link ), in deze pagina kan je de rest vinden hoe ik het heb gedaan (hoop dat je het een beetje begrijpt, anders brullen maar ;) ).

Gr Rik
Door AenG
Als ik onderstaande regel in een cel plaats, en ik klik op "voorbeeld" in mijn JCE-editor, dan zie ik netjes het kaartje met de rode stip.
Maar na het saven is de regel weer weg.

Ik kan het dus niet opslaan. Had jij die dit probleem ook?
Misschien heeft het te maken met de instellingen van joomla of mijn editor?

Hier mijn link die rechtstreeks wel werkt:
http://www.hetweerinboskamp.nl/hetweera ... radar.html
Door Regards
AenG schrijft:
Als ik onderstaande regel in een cel plaats, en ik klik op "voorbeeld" in mijn JCE-editor, dan zie ik netjes het kaartje met de rode stip.
Maar na het saven is de regel weer weg.

Ik kan het dus niet opslaan. Had jij die dit probleem ook?
Misschien heeft het te maken met de instellingen van joomla of mijn editor?

Hier mijn link die rechtstreeks wel werkt:
http://www.hetweerinboskamp.nl/hetweera ... radar.html

Yep probleem heb ik ook, ligt inderdaad aan Joomla! en de editor, waarom? weet dit niet.
Maar het is te omzeilen dit probleem, ga in Joomla! naar gebruikers beheer, open de gebruiker die je gebruikt om Joomla! aan te passen, ga dan bij die gebruiker naar 'Editor gebruiker' en zet deze op: Editor-No Editor, sla dit op.
Ga dan weer naar de pagina waar je het wil hebben de Iframe tag en zet het daar in, maar pas op bij een volgende keer als je pagina wederom opent om te bewerken! zet deze hiervoor weer in No Editor, anders ben je weer alles kwijt, heel omslagtig dit maar zo doe ik het ook.
Als iemand hier een andere oplossing voor heeft hoor ik dit ook graag.

Hoop dat je hier uit kan komen, anders zie ik wel een berichtje van je.

Gr Rik
Door AenG
Ik heb nu de editor uitgezet. Als ik nu het artikel oproep krijg ik inderdaad de jce-editor niet meer.

Deze regel zet ik kan in een cel van een tabel. Een voorbeeld op het scherm gaat weer goed, maar als ik het save dan is het weer verdwenen.
Gebruik jij ook een artikel waar je alles op plaats?

Door Christian
http://www.knmi.nl/neerslagradar/images ... oop451.gif) no-repeat;">
overlay

Dit werkt erg goed bij mij. Waardes width en length kun je aanpassen en moeten voor goed resultaat wel precies hetzelfde zijn. Dan kun je in de overlag (logo.png in dit geval) de kaart met bijvoorbeeld de stip aangeven, en dan is het actuele radarbeeld de achtergrond in de div.