Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door wsEpe
Rest van de tabel was bedoeld voor mij als controle of alle waarden wel goed uitgelezen worden. Je kunt zelf bepalen wat je wilt.
Ik heb nu een link toegevoegd aan die pagina, waar het script kunt downloaden.
Verder zit er in de download een script voor de neerslag van de afgelopen 24 uur (dus niet gisteren) voor degenen die dat interessant vinden.

De file downld2.txt moet via Weatherlink nog wel toegevoegd worden, anders kan je niets actueels uitlezen.
Door wsEpe
tjabine schrijft:
De hoeveelheid gevallen neerslag van gisteren kun je natuurlijk ook uit het NOAA MONTH rapport halen.

Klopt, maar er is een wezenlijk verschil tussen "gisteren" en "laatste 24 uur". Data van gisteren kun je beter uit het month rapport halen, dit is minder bewerkelijk.
De "laatste 24 uur" geeft ook het davis weerstation aan. Hiermee wordt bedoeld als het nu 10.15 uur is, de totale hoeveelheid van gisteren 10.15 tot vandaag 10.15.
Ik heb nu alleen de pijl op mijn pagina staan, hiervoor kun je dus alle code verwijderen wat niet met de laatste 5 minuten te maken heeft en hou ik eigenlijk maar 3 regels code over en een bepaling van de trend. Deze "$t1pic" roep in via een include script aan in mijn hoofdpagina.
Door wsEpe
Ok. Ik heb er een regel download + voorbeeld onder gezet. Zie test.php hoe de php code erin verwerkt zit. Je kunt nu kiezen voor pijl, verschil of beide. Gewoon regel verwijderen.

Belangrijk is wel dat de pagina waarin de php code staat, ook php extensie heeft en geen html. Dus index.php in plaats van index.html.
Zover ik weet, kun je elke html pagina zonder problemen hernoemen naar een php pagina.
Door wsEpe
ook leuk: vervang de alt functie van het plaatje door volgende code:

Code: Selecteer alles
alt='<?php echo"$t1"?> graden verschil tov 5 min geleden'

Als je dan met de muis over de pijl gaat, dan laat hij dus zien hoeveel graden verschil er is.