Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door wslangerak
Ja dat is zo, Bert. Maar er staat niets anders dan alleen deze gif op de pagina.

En als je deze pagina dan als iframe in een andere pagina zet, wordt de rest van díe pagina niet ververst. Dus alleen het plaatje eigenlijk.

Gr,
Door Meteonoord
wslangerak schrijft:
Ja dat is zo, Bert. Maar er staat niets anders dan alleen deze gif op de pagina.

En als je deze pagina dan als iframe in een andere pagina zet, wordt de rest van díe pagina niet ververst. Dus alleen het plaatje eigenlijk.

Gr,

Duidelijk.

Bedankt voor de explicatie.

Groet,

Bert
Door Regards
Regards schrijft:
Marcel,

Als je de Image Refresh Plugin ( http://extensions.joomla.org/extensions ... ators/7840 ) heb geactiveerd zet dan deze code in je Module: http://weer.pampasgras.tk/marcel.txt (heb even een text bestand aangemaakt want het forum verandert de code).
Voordat je de code er in zet zet even je je editor op noneditor in je admin account activeren (werkt niet altijd even goed als je code gebruikt in je editor als je deze heb aanstaan).

Heb het getest en werkt (alleen je plaatje geeft dezelfde tijd aan, heb je het uitgezet?).
Kon nergens vinden in Joomla! of Ajax er in zit, gewoon gebrobeerd en werkte :huh:
Hier je voorbeeld: http://weer.pampasgras.tk/index.php/nl/nieuws (haal de code morgen weg als je het heb gelezen).

@Bert, de refresh code stond op de verkeerde plek die marcel had gemaakt, dus klopt wat Kees schreef.

Gr Rik

Marcel,

Je heb de upload weer aangezet zie ik, het gifplaatje verandert/update zich nu om de 2 minuten op mijn site zonder de gehele pagina te verversen :lol:

Gr Rik
Door eugel
Hallo Rik

Heb de inhoud van jouw marcel.txt gecopieerd naar mijn wrapper. Krijg echter alleen de code te zien op mijn site. refresh is geactiveerd in joomla
Gaat iets niet goed, weet alleen niet wat:angry:

Moet ik de code soms in een html bestand zetten?
Weet niet wat ik fout doe.

Groeten Marcel

PS. nieuwe weersite komt als het meezit deze week 24hr online. Vanavond nieuwe datalogger aan de server geknoopt. Nu alles nog draaiende maken net als refresh;)
Door Meteotines
Hoi Marcel,

Hier is de oplossing:
Onderstaande code zet je in het bestand nieuwepagina1.html
Dit bestand wordt dan iedere 120 seconden opnieuw geladen

Nieuwe pagina 1

In de code van je hoofdsite maak je de aanroep naar nieuwepagina1.html met deze code:

Deze aanroep zet je op de plaats waar je wilt dat het minidisplay plaatje komt te staan.
De width en height parameters moeten iets groter zijn dan de afmetingen die in nieuwepagina1.html

Als je het op deze manier doet moet het werken, er zijn tal van voorbeelden op mijn site met
deze automatische verversingen te zien die op deze manier werken. (bv bezoekers nu online)

Succes ermee,

Tines.
Door Regards
eugel schrijft:
Hallo Rik

Heb de inhoud van jouw marcel.txt gecopieerd naar mijn wrapper. Krijg echter alleen de code te zien op mijn site. refresh is geactiveerd in joomla
Gaat iets niet goed, weet alleen niet wat:angry:

Moet ik de code soms in een html bestand zetten?
Weet niet wat ik fout doe.

Groeten Marcel

PS. nieuwe weersite komt als het meezit deze week 24hr online. Vanavond nieuwe datalogger aan de server geknoopt. Nu alles nog draaiende maken net als refresh;)

Marcel,

Hier was ik al bang voor, was zelf ook aan het spelen geweest met die code en heb hier ook last van, het werkt alleen als je het gebruikt in een Artikel in Joomla! :angry: (heb de code van jouw .gif plaatje van mijn site gehaald Marcel).

Ik denk toch dat de enige (voorlopige) oplossing is zoals die ik heb omschreven op de 1e pagina en zoals Tines heeft omschreven te gaan gebruiken.

Mocht je de code gaan gebruiken van Tines dan kan het zijn dat je scrol bars aan de zijkant en onderkant krijg, schrik hier niet van maar pas de height & width aan zodat je geen scrol bars meer krijg (is even 'spelen' met de maten).
De goede height & width moet je in de iframe code toepassen, in het html bestand moet je de height & width kleiner maken & aanpassen zodat de scrol bars verdwenen zijn.

Als je de iframe code in Joomla! zet zet dan weer even je Editor uit bij je gebruikernaam, dit om te voorkomen dat de code niet goed word opgeslagen in Joomla!

Suc6, Rik
Door eugel
een ieder bedankt voor jullie bijdrage. ben er mee aan het stoeien, gaat nog niet van harte maar komt goed. Zoniet horen jullie het.

bedankt nogmaals voor jullie inbreng.

Marcel.

Weerstation Hengelo gld
Door Meteotines
Hoi Marcel,

Je hebt het niet goed gedaan, je hebt nu de code erbij gezet in je hoofdpagina. Dat is dus fout - er moet voor die code van het minidisplay een apart html bestand gemaakt worden en dat bestand roep je dan aan in je hoofdpagina.

Lees mijn vorige post nog maar eens goed door.
En zoals anderen ook al hebben aangegeven staan er veel fouten in je broncode. Mijn html-validator van Firefox geeft er 35 (!) aan.
Het is niet erg hoor, we zijn allemaal zo begonnen, maar om iets moois te maken zul je het wel moeten aanpassen. En het zal dan ook goed werken met de meeste browsers.

Het is bedoeld als opbouwende kritiek hoor! Dat je het niet verkeerd opvat.

Groetjes en mooi (programmeer)weer toegewenst,

Tines.
Door Eckie76
Als ik de site van Tinus open rammelt het van de meldingen:
"Server overbelast" etc.
Verder krijg ik knallende koppijn van alle drukte.

Je hoeft je natuurlijk niks aan te trekken van mijn mening, maar dit soort webpagina's zijn een ware nachtmerrie voor zoekmachines.

Verder vind ik dit statement onderaan wel behoorlijk paradox: "Zonder toestemming verboden delen van of uit deze website of broncode te kopieren.
Bij misbruik wordt aangifte gedaan.
Zover ik kan zien bestaat deze site voor 99% uit gekopieerd materiaal...maar wie ben ik?

Mijn site zit ook vol fouten volgens de Validator, en ik gebruik gewoon een Joomla-template.
In Firefox ziet mijn pagina er anders uit als in Iexplorer. In Chrome weer anders.
Boeie?