Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door weerzoetermeer
#13205
Hoi Speedy,

Ik krijg een virus melding als ik je homepage bezoek. Iets met een trojaans paard.Iets met Exploid-PDF.q.gen ......

Gr.
Thierry
Door SpeedyGJ
#13214
Dan is dat erg nieuw voor mij. Tot de dag sinds de vernieuwing van de website heb ik niemand hier over horen klagen. Ik kan de begin pagina wel even opnieuw aanmaken en uploaden misschien dat dit het probleem verhelpt. In iedergeval bedankt voor het melden want dit is dus niet de bedoeling :(

Update:
Inmiddels heb ik de index.html aangepast, hoop dat het nu opgelost is.
Door tinuz97
#13217
SpeedyGJ schrijft:
Dan is dat erg nieuw voor mij. Tot de dag sinds de vernieuwing van de website heb ik niemand hier over horen klagen. Ik kan de begin pagina wel even opnieuw aanmaken en uploaden misschien dat dit het probleem verhelpt. In iedergeval bedankt voor het melden want dit is dus niet de bedoeling :(

Update:
Inmiddels heb ik de index.html aangepast, hoop dat het nu opgelost is.

I krijg geen melding meer nee,probleem weg :lol:
Ps: ik gebruik avast antivirus professional,misschien dat andere mensen geen antivirus gebruiken,mijn pc met nod32 (andere pc) gaf het gister ook aan.
Maar nu weg,het zat in een i-frame overigens.
Tevens ben ik dit in andere fora vaker tegen gekomen,ook op andere websites.
Advies luid dat je je wachtwoorden en inlog gegevens beter kan veranderen.
Door SpeedyGJ
#13548
Sinds enkele dagen heb ik de index.html pagina aangepast, hierdoor is het niet meer mogelijk om de overige html bestanden te vinden. Reden is dat het nog altijd een virus waarschuwing geeft, niet de bedoeling dus!

Naast dit is er nog wel een ander nieuwtje.
De windmeter is sinds zonet naar beneden gehaald en wordt op een andere lokatie geherinstalleerd! Hierdoor zullen vooral de richtingen NW/N/NO aanzienlijk verbeterd worden, NW/N zelf zonder effect. De overige richtingen O/ZO/Z/ZW/W zullen hetzelfde blijven :)
Kortom weer een meting beter!!

Echter heeft het gevolg dat de komende uren even geen windmeting aan deze kant wordt gedaan, mogelijk kan dit tot morgen duren, afhankelijk of die persoon wel thuis is :)

Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte, als het straks nog lukt kan ik eventueel foto's maken.

Dit alles scheelt me een 10m paal :D
Door SpeedyGJ
#13680
Inmiddels ben ik vol op aan de gang met mijn nieuwe website, het zal nog wel tot de volgende maand duren voor alles weer gereed is om online te gaan.

Naast dit is vandaag de windmeter op de nieuwe stekkie geinstalleerd :) kwam mooi uit want de wind was in eerste instantie heel erg rustig, 2bft. In de avond draaide deze naar het westen en later zelfs naar de angstige noordwesten, amai de bomen bewogen niet terwijl de windmeter met 18km/h als gemiddeld op volle toeren draaide :) wat een verschil!

1 probleem, de transmitter moet worden gerepareerd, het ontvangst krijg ik binnen niet door zelfs niet door het raam. Morgen ga ik kijken of ik op een 1 of andere manier de verbinding met kleine 10meter kan verlengen dit zou het dan moeten redden, anders moet ik het iss station (regen/temp) voor tijdelijk op die stekkie plaatsen. Enige nadeel is wel dat dit enig invloed kan hebben op de temperatuur gegevens, voordeel is dat als de voorspellingen goed zijn en mits de wind nog wat draait dat ik dan mijn nieuwe records mag verwelkomen ;)

Al met al spannende dagen!
Door SpeedyGJ
#13705
Alles is weer up to date, zal zo effe foto maken.

Ik heb de temp/regen meter aan de buis gedaan, echter moet ik em nog iets lager nog vanwege de vele wind op donderdag maar dit gebeurd morgen.

Nah eens kijken hoe de metingen gaan lopen, thuis ontvang ik de volle bereik :)
Door weerzoetermeer
#13706
Je had toch je Davis in een tuin staan?

Kijk je wel uit voor de vogels......

Anders krijg je dit:



En dan meet je weinig regen meer... :laugh:

Gr.
Thierry
Bijlagen
vogelkakinregenmeter-b11e570c739acc26980b37bb19b404dd.jpg
vogelkakinregenmeter-b11e570c739acc26980b37bb19b404dd.jpg (144.56 KiB) 2447 keer bekeken
Door tinuz97
#13709
weerzoetermeer schrijft:
Je had toch je Davis in een tuin staan?

Kijk je wel uit voor de vogels......

Anders krijg je dit:



En dan meet je weinig regen meer... :laugh:

Gr.
Thierry

Hoeveel neerslag is dat nu in mm? :laugh:
Door SpeedyGJ
#13712
Niks :D

Vandaag ga ik dat ding nog even wat naar beneden doen, die staat nu op de top maar vanaf mijn huis gezien lijkt me dat niet zo'n goed idee.

Naast dit gaat de 5m paal waar de satantenne aan hangt ook weg, hier komt een 2m lange paal voor in de plaats :)