Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door wvdkuil
#65732
@egmondaanzee:

Ik heb nog op je huidige site gekeken, maar daar werk je met WeatherDisplay live.

Dus welk weer-programma gebruik je nu.? Je hebt de template ingesteld op Cumulus en niet op WeatherDisplay of een ander programma wat clientraw files kan aanmaken.

Je clientraw staat op http://www.webcamegmond.nl/weerstation/clientraw.txt
Maar daar staan geen oplaadbestanden voor de Leuven-Template.

Dus dan wordt het voor de template scripts wel erg moeilijk om juist te werken.

Wim
Door egmondaanzee
#65733
Ik heb altijd met weatherdisplay gewerkt, maar wil nu overstappen op Cumulus. Op het mini laptopje wat ik gebruik kan ik geen update's meer doen van WD, en hij heeft het redelijk zwaar met dit programma. Ik werk nu nog met versie 81. Dus vandaar dat ik wil overstappen. Ik hoop dat Cumulus een iets lichter programma is.
Door egmondaanzee
#65735
Wim,
ik heb het programma draaiend. ik had de 2 bestanden uit de scriptCU map niet verplaatst naar mijn eigen map webfiles.
Door giantocr
#65742
Hallo,

Ik had Wim even gevraagd via mail of het mogelijk was om de windrichting icoon kon worden aangepast qua grote.
In versie 2.7 was deze n.l. kleiner, persoonlijk vond ik dat dus beter staan.

Dit blijk dus mogelijk te zijn via de file: "weather28/styleColom20.css".
In de regel die begint met: "colImgWind" kun je bij "width" en "height" het fortmaat aanpassen.


Dit even ter info voor diegene die het ook aan willen passen.

Vr groet,

Piet
Door w2ligvianen
#65744
bij mij barometer wordt een verkeerde eenheid weergegeven
Bijlagen
2015_09_24_10_57_06_Het_actuele_weer___Actuele_weersite_van_Hardinxveld_Giessendam.png
2015_09_24_10_57_06_Het_actuele_weer___Actuele_weersite_van_Hardinxveld_Giessendam.png (51.96 KiB) 2756 keer bekeken
Door William
#65747
Hoi wim,

Heb een fout in de configuratie op regel:198

Fatal error: Call to undefined function lcfirst() in /home/sites/site37828/web/weather28/configure/configure_func.php on line 198
Algemene instellingen zoals station, locatie, identiteit
De naam van uw weerstation en het gebied waar het over rapporteert

als ik kijk in regel 198 staat er: $field_type = lcfirst($field_type);

Dus configureren werkt niet bij mij omdat ik door deze fout niet verder komt.

Wat nu

groeten
Door wvdkuil
#65749
William schrijft:
Hoi wim,

Heb een fout in de configuratie op regel:198

Fatal error: Call to undefined function lcfirst() in /home/sites/site37828/web/weather28/configure/configure_func.php on line 198
Algemene instellingen zoals station, locatie, identiteit
De naam van uw weerstation en het gebied waar het over rapporteert

als ik kijk in regel 198 staat er: $field_type = lcfirst($field_type);

Dus configureren werkt niet bij mij omdat ik door deze fout niet verder komt.

Wat nu

groeten

De functie lcfirst is sinds PHP 5.3 omderdeel van PHP
http://php.net/manual/en/function.lcfirst.php

De link naar uw website onder uw naam (het wereldbolletje) werkt niet, dus ik kan het niet controleren, maar ik neem aan dat u een ouder PHP release gebruikt.

U kunt via het control panel van uw website leverancier upgraden naar een release 5.4 of hoger.
Het hoeft niet meteen 5.6 te zijn maar releases onder 5.4 zijn toch al jaren oud, inclusief allerlei veiligheidslekken.

Wim
Door William
#65751
Hoi wim,

Bedankt voor de snelle reactie, ik heb contact opgenomen met vip internet en de conclusie is dat ik moet gemigreerd worden naar een andere server voor hogere php versie, is nu aan de gang gezet en morgen of anders begin volgende week verplaatsen ze mij.

Groeten william
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11