Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Meteonoord
Beste collega's,

Ik wil graag mijn huidige webcam beelden, die te zien zijn op mijn website, d.m.v. een scriptje van zonsopgang tot zonsondergang op mijn site tonen. Buiten deze uren wil ik graag een foto laten zien i.p.v. de beelden. Als aansturing hiervan zou ik dan graag gebruik willen maken van de tijds opgave's uit WL ( etc.)

Bestaat hier al iets voor of is het simpel te maken ?

Wie zet mij op het spoor of kan mij helpen.

Groet,

Bert
Door MarTan
Hallo Bert,

Zelf heb ik een scripje die ongeveer dit ook doet. Deze laat een ander plaatje zien om de 6 uur. Gevonden bij javascriptkit.com (hotscript.com kan ook wel)
Wellicht kan je hier iets mee.
Scripje stuur ik wel als PM want het lukt mij niet om de code te plakken.
Martijn
Bijlagen
(898 Bytes) 211 keer gedownload
Door Meteonoord
MarTan schrijft:
Hallo Bert,

Zelf heb ik een scripje die ongeveer dit ook doet. Deze laat een ander plaatje zien om de 6 uur. Gevonden bij javascriptkit.com (hotscript.com kan ook wel)
Wellicht kan je hier iets mee.
Scripje stuur ik wel als PM want het lukt mij niet om de code te plakken.
Martijn

Hi Martijn,

Waar haalt jouw script de tijd weg ?
Het zou mooi zijn als het script de tijd uit zonsopkomst en zonsondergang haalde.

Ik zie de PM wel verschijnen.

Groet,

Bert
Door jango
Waarom zou je de webcam s`nachts uitzetten.

Je weerdata laat je toch ook 24/7 draaien.

Ik upload mijn webcam 24/7 om de 2 min. en dat geeft best wel vaak zelfs hele mooie beelden.
Zeker bij heldere nachten ( maan licht)en in de winter als er sneeuw ligt maar ook als het bewolkt is.
En de duidelijk waarneembare beelden (dus geen geheel donker beeld)houden zeker niet op bij zonsondergang.

groet Jan
Bijlagen
gallery_1_20090111_063652_0.jpg
gallery_1_20090111_063652_0.jpg (76.13 KiB) 3610 keer bekeken
Door Meteonoord
jango schrijft:
Waarom zou je de webcam s`nachts uitzetten.

Je weerdata laat je toch ook 24/7 draaien.

Ik upload mijn webcam 24/7 om de 2 min. en dat geeft best wel vaak zelfs hele mooie beelden.
Zeker bij heldere nachten ( maan licht)en in de winter als er sneeuw ligt maar ook als het bewolkt is.
En de duidelijk waarneembare beelden (dus geen geheel donker beeld)houden zeker niet op bij zonsondergang.

groet Jan

Het probleem bij mij is Jan dat ik op de vlakte woon en er op een gegeven moment totaal geen licht meer - pikkedonker dus - is, daarom mijn vraag.

Zo te zien op jouw foto is het daar niet aardedonker.

Groet,

Bert
Door weermaarssen
Meteonoord schrijft:
Beste collega's,

Ik wil graag mijn huidige webcam beelden, die te zien zijn op mijn website, d.m.v. een scriptje van zonsopgang tot zonsondergang op mijn site tonen. Buiten deze uren wil ik graag een foto laten zien i.p.v. de beelden. Als aansturing hiervan zou ik dan graag gebruik willen maken van de tijds opgave's uit WL ( etc.)

Bestaat hier al iets voor of is het simpel te maken ?

Wie zet mij op het spoor of kan mij helpen.

Groet,

Bert

Hallo Bert

Ik heb ook wel interesse in zo`n script, bij mij is het ook aardedonker.

Groet,

Louis
Door Meteonoord
weermaarssen schrijft:
[
Hallo Bert

Ik heb ook wel interesse in zo`n script, bij mij is het ook aardedonker.

Groet,

Louis[/quote]

Hi Louis,

Ik hoop dat er een collega is die de kennis heeft dan wel z'n script heeft.

Ik wacht maar af.
Ik hou je op de hoogte.

Groet,

Bert
Door tvg
Bert, waarom gebruik je de TijdscontroleZon onder Opties van Wswin niet?
Daarmee kun je webcamprogramma laten starten en stoppen bij zonop- en ondergang.
Daarna laat je met een geplande taak de nachtfoto's draaieb, dit doe ik ook en gaat bija altijd goed.

Groet
Theo
Door Meteonoord
tvg schrijft:
Bert, waarom gebruik je de TijdscontroleZon onder Opties van Wswin niet?
Daarmee kun je webcamprogramma laten starten en stoppen bij zonop- en ondergang.
Daarna laat je met een geplande taak de nachtfoto's draaieb, dit doe ik ook en gaat bija altijd goed.

Groet
Theo

Hi Theo,

Ik heb de instelling inderdaad gevonden maar.........

Zoals het nu is is de webcam te zien ( als je ingelogd bent ) onder een pull down menu. Via de Axis mogelijkheden laat ik op een bepaalde tijd de webcam naar een stukje verlichte tuin draaien en visa versa.

Tijdens de nachtelijke uren wil ik een foto tonen. Wat mij niet duidelijk is hoe dit met jou voorstel te realiseren is op de genoemde pagina.

Sorry, maar ik weet ook niet alles.

Groet,

Bert

@Louis : Kijk je mee ?
Door tvg
Bert
Ik gebruik VisionGS BE voor m'n webcam en daarmee is het eigenlijk heel eenvoudig.
Bij zonsopgang wordt Vision door WSwin gestart en bij zonsondergang gestopt.
Op het moment dat Vision stopt laadt dit programma automatisch een foto of plaatje naar je webdirectory.
Ik laat dmv een geplande taak vanaf 18:00 tot 08:00 een programma draaien die wat planeten en manen van ons zonnestelsel genereert nl. xplanet
VisionGS ondersteunt ook Axis maar is geen freeware. ($29,95)
zie www.visiongs.de

Groet
Theo