Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door meteostadskanaal
mede weer spec
om zonder een eigen website je gegevens te kunnen uploaden moet je je melden bij de user/home directory van je internet provider.
ik heb hun gebeld ( tele 2 ) en zij snappen er niets van en ondersteunen dit eigenlijk ook niet.
hoe kom ik nu verder.
help

gr bert

:blush:
Door osjohn
meteostadskanaal schrijft:
mede weer spec
om zonder een eigen website je gegevens te kunnen uploaden moet je je melden bij de user/home directory van je internet provider.
ik heb hun gebeld ( tele 2 ) en zij snappen er niets van en ondersteunen dit eigenlijk ook niet.
hoe kom ik nu verder.
help

gr bert

Zou het ook kunnen zijn dat je de website vai een ftp moet uploaden, volgens mij zou het zo ongeveer eruit kunnen zien;

ftp://home.tele2.nl

John
Door osjohn
osjohn schrijft:
mede weer spec
hoe kom ik nu verder.
help

gr bert

Zou het ook kunnen zijn dat je de website vai een ftp moet uploaden, volgens mij zou het zo ongeveer eruit kunnen zien;

ftp://home.tele2.nl

Ik had bij Tele2 wel gezien dat je 20MB voor je homepagina kan gebruiken, dus zal je van hun wel een beschrijving met de gegevens hoe en wat je moet doen om er op te komen.

John
Door meteostadskanaal
ik ben een leek op dat gebied .
ben dus in voor alle suggesties.
de link van tele 2 naar een pagina om een home page te maken werkt ook al niet , ze hebben me de link gemaild ( die het ook niet doet ) en geven dan als antwoord dat de page er misschien wel uit ligt . vlgs mij dan al een dag of 4 , ja dat wist ie ook niet te vertellen.

gr bert
Door osjohn
ik ben een leek op dat gebied .
ben dus in voor alle suggesties.
de link van tele 2 naar een pagina om een home page te maken werkt ook al niet , ze hebben me de link gemaild ( die het ook niet doet ) en geven dan als antwoord dat de page er misschien wel uit ligt . vlgs mij dan al een dag of 4 , ja dat wist ie ook niet te vertellen.

gr bert

Het is ook erg verwarrent bij Tele2, er staat dat er 20MB beschikbaar is en in de handleidingen staat niets van de instellingen van een homepagina, het is ook wel erg weinig ( 20MB ) om een weerpagina goed te laten draaien.

Het zal wel zo zijn als bij de KPN, KPN verkondigt naar mij toe dat ik blij moest zijn met de 50MB homepagina van hun, we betaalde er niet voor en het was een service van hun kant uit naar hun klanten !!!

Ja, Ja, zo lust ik er nog wel een, daarom is het dan verstandig om een domijn elders te huren, kost zeer weinig per jaar, voor 25 euro heb je een goed eigen domijn.

John
Door meteostadskanaal
hoi mike ,
dit lijkt er meer op tenminste wat betrefd de duidelijkheid van de tele 2 site, hier kan ik wel even mee stoeien .
vr bedankt tot zover.

bert
Door meteostadskanaal
hallo helpers,

net weer gebeld met tele 2 en te horen gekregen dat in feite wat ze op hun site zetten dus niet waar kunnen maken.
je krijgt momenteel geen webspace uberhaupt bij hun.
de hele handel ligt in storing en wanneer het wel werkt ? ja dat wist men ook niet
.
dus maar op zoek naar wat anders.
in iedergeval bedankt voor de tips.

gr bert
:huh:
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Hallo Bert.

Ik heb hetzelfde probleem.

Ik heb Telfort en na een paar keren bellen blijkt dat ook Telfort geen Home/user directory heeft.:(

Groet, Martijn
Door Mike
Hmm, das vervelend, je kan ook even zoeken naar gratis webruimte, dat is er ook genoeg, alleen vaak wel met reclame banners op je site.

Het beste is toch gewoon even een domeinnaam met webruimte aan te vragen.

Ik zit bv bij hosting2go, maar zo zijn er nog vele.

Mocht je ooit overstappen met je telefoon of kabel abb. dan hoef je ook niks te verhuizen en heb je geen url verandering, ik vind persoonlijk een url als : www.providernaam.nl/usernaam/mijnweersite ofzo toch al niet zo lekker klinken ;)

De meeste hebben hun woonplaats in hun url, wel zo makkelijk, ikzelf heb bv de streek genomen in mn url, dus www.weerstation-bollenstreek.nl omdat ik in de bollenstreek woon.

Keuze zat denk ik zo.