Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Roelof
Hallo Allemaal,

Wie kan mij helpen. Ik wil graag de data an openweerdata.htm gebruiken in php template script maar het wil me maar niet lukken. De file includen lukt niet want dan geeft hij alle data weer. Waarschijnlijk moet ik nog een tussenstap maken maar ik heb nog niet genoeg ervaring om te zien welke. Wie helpt mij uit de brand.

Roelof
Door Roelof
Hallo Kees,

Bedankt voor je reactie maar is het ook mogelijk om een variable uit te lezen op deze manier.Dat is namelijk wat ik wil gaan doen.

Roelof
Door Eckie76
Ik zou het via Simple XML proberen, zo heb ik het (met hulp van Kees) gedaan, maar dan wel zonder gebruik te maken van de openweerdata template.
Want, waarom zou je dat eigenlijk willen doen?
Door Eckie76
Zie voorbeeld in de bijlage:

De bijlage in het bestand sla je als .txt bestand op in de hoofdfolder WS Win. Daar waar ook de andere tekst-templates staan, zoals custom, openweerdata etc..

Dit voorbeeld laat in WS Win een template genereren m.b.v. de custom/openfile regels.
Het bestand dat wordt gemaakt heet: wswindata.xml. Dit kan je terugvinden in de outputfolder HTML in WS Win nadat het is aangemaakt.

Als het gelukt is om die XML te laten maken door WS Win, die zichzelf dan ververst met de nieuwste data, dan kan je met een ander bestandje deze XML-data een voor een in een tabel oproepen als je dat wil.

Dat bestand stuur ik ook als bijlage.
Bijlagen
(798 Bytes) 239 keer gedownload
Door mavlo77
Roelof schrijft:
Hallo Allemaal,

Wie kan mij helpen. Ik wil graag de data an openweerdata.htm gebruiken in php template script maar het wil me maar niet lukken. De file includen lukt niet want dan geeft hij alle data weer. Waarschijnlijk moet ik nog een tussenstap maken maar ik heb nog niet genoeg ervaring om te zien welke. Wie helpt mij uit de brand.

Roelof

Dat zou gewoon moeten werken. Wat heb je tot nu toe dan? Kun je eens een stukje laten zien? Vergeet niet dat je de php file via internet of iig http moet benaderen he? Anders zie je inderdaad de php file zelf.
Door Roelof
Hallo Olaf,

Kun je me ook een voorbeeld geven van dit tweede bestand dan ga ik hier eens wat mee stoeien. Ik probeer op deze manier de materie een beetje onder de knie te krijgen.Bij sommige ding lukt dit al aardig maar ik liep hier vast.Met de mogelijkheid die Kees gaf was ik ook al bezig geweest maar dit lukte me ook niet.Ik vraag me trouwens nog wel af waarom een xml bestand aanmaken terwijl je de openweerdata.html al is aange-maakt. Hierin staat alle data die je nodig bent volgens mij.Maar misschien maak ik een denk fout??

Roelof
Door Roelof
Hallo Mark,

Ik zet de php files inderdaad op de server om ze te testen. Ik heb echter niets meer voorhanden om te laten zien omdat ze toch niet werkten. Ik heb alles verwijderd en wil helemaal opnieuw beginnen. Vandaar mijn vraag.Wanneer ik een beetje in de goede richting wordt gestuurd Kom ik er denk ik op den duur wel uit. Ik ben een beginneling met php en mijn leeftijd maakt het niet makkelijker om het te begrijpen. Maar we gaan gewoon door tot er het gewenste resultaat is.

Roelof
Door Roelof
Hoi Kees,

met de door jou gegeven oplossing krijg ik een gedeelte van de tekst van de file.
Wat ik wil is de data uitlezen die bij een variable hoort.
Dus als in de file $outsideTemp = "2,7 °C"; staat dat ik dan alleen 2,7 C zie.

Roelof
Door Eckie76
Roelof schrijft:
Hallo Olaf,

Kun je me ook een voorbeeld geven van dit tweede bestand dan ga ik hier eens wat mee stoeien. Ik probeer op deze manier de materie een beetje onder de knie te krijgen.Bij sommige ding lukt dit al aardig maar ik liep hier vast.Met de mogelijkheid die Kees gaf was ik ook al bezig geweest maar dit lukte me ook niet.Ik vraag me trouwens nog wel af waarom een xml bestand aanmaken terwijl je de openweerdata.html al is aange-maakt. Hierin staat alle data die je nodig bent volgens mij.Maar misschien maak ik een denk fout??

Roelof

Voorbeeld van de door wswin gemaakte XML kan je hier zien: http://www.meteoroerstreek.nl/wswindata.xml

Diezelfde file zie ik ook in de outputfolder HTML in wswin.

Stuur me anders je prive-mailadres, dan kan ik je een en ander toesturen met meer uitleg. Je kan dan mijn kant- en klare bestanden krijgen die ik zelf gebruik voor onze website.
Als je dan de script-opbouw daarvan eenmaal onder de knie hebt, dan kan je hiermee verder voor je eigen website en denk ik dat je wel bereikt wat je wil hebben.;)

Groet Olaf