Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door brugje
Ik heb mijn website gemaakt in joomla.

Nu laat ik wswin de verschillende tabellen maken voor jaar, maand, week, min/max etc.
Deze htm(l) pagina's worden via FTP in een folder wswin gezet. Voor elke dag, week, maand, jaar komt er dus nieuwe pagina bij. Is er in joomla een menu extensie welke deze folder scant en alle webpagina dan netjes via een menu aanbied. Eventueel nog gesorteerd per dag / week / maand / jaar. Dus geen handmatig aanmaken van de menu's. Wie heeft hier ervaring mee of heeft een andere oplossing.

De start pagina van wswin is geen oplossing omdat deze niet aan je persoonlijke wensen kan worden aangepast. Ik wil dus een enkele tabel laten zien.

Ik heb reeds gegoocheld maar kan nog niets vinden.

Jan
Door Eckie76
Zoiets zal best mogelijk zijn, maar dat wordt dan wel een zeer ingewikkeld verhaal.
Ik zou in ieder geval niet weten hoe. Bovendien zie ik daar het nut niet van in.
Ik doe het als volgt: Het jaarbestand is het hele jaar oproepbaar via het menu. De oudere jaarbestanden kan je terugvinden, in een handmatig aangemaakt archief.
Datzelfde geldt voor de maanden etc.

Startpagina van WS Win is een vast voorbeeld, dat hoef je natuurlijk niet te gebruiken.

Als je zelf templates wil maken, daarover is al veel info te vinden hier. http://www.hetweeractueel.nl/forum/wswi ... maken#4876
Door brugje
Ik heb alle drie geprobeert maar dit is niet wat ik zoek. Ze maken alle drie wel een menu, maar van artikelen welke bij een bepaalde categorie horen.

Het is de bedoeling dat het de HTMl bestanden herkent in de wswin map en deze via een menu in joomla aanbied. Door in het menu op de link te klikken moet de bijbehorende html pagina worden geopend. (mag in een nieuw venster).

Zoals daar zijn:
Y2010.htm voor het jaar bestand (elk jaar komt er 1 nieuwe bij)
m201001.htm voor maand bestand januari (elke maand 1 nieuwe)
w2010_01.htm voor het week bestand (elke week 1 nieuwe)
de min/max bestanden (elke maand en elk jaar komt er 1 bij)
de dag bestanden 20100118.htm (elke dag komt hier 1 bij)

Jan
Door eugel
Ja zou mooi zijn, ben ook naar zoiets op zoek. kan echter ook niks vinden nog in joomla wat er op lijkt.
Kan dit ook op een andere manier? Bijv in html en dit in een wrapper zetten?
neem aan dat het een database is maar hoe maak je zoiets?

Gr. Marcel.
Door Luc
brugje schrijft:
Het is de bedoeling dat het de HTMl bestanden herkent in de wswin map en deze via een menu in joomla aanbied. Door in het menu op de link te klikken moet de bijbehorende html pagina worden geopend. (mag in een nieuw venster).

Zoals daar zijn:
Y2010.htm voor het jaar bestand (elk jaar komt er 1 nieuwe bij)
m201001.htm voor maand bestand januari (elke maand 1 nieuwe)
w2010_01.htm voor het week bestand (elke week 1 nieuwe)
de min/max bestanden (elke maand en elk jaar komt er 1 bij)
de dag bestanden 20100118.htm (elke dag komt hier 1 bij)

Jan
Hoe zie je dit voor je voor de gebruikers? Als er elke dag een item bijkomt in het menu, dam moet de bezoeker na 1 jaar al door meer dan 365 menu items zoeken. Dat is in mijn ogen niet echt 'user friedly'.

Ik zou eens nadenken over een andere inventieve navigatie voor de historie. Om je op een idee te brengen kun je eens kijken hoe ik dat het opgelost op [urlf]http://www.weerstationkessel.nl/statistiek.php[/urlf] Niet dat het op deze manier moet, maar je ziet dat ik maar één menu item heb, namelijk 'Historische gegevens'.

Succes met je keuze en zoektocht....

Gr,
Luc
Door brugje
Luc,

Als ik op jouw historische pagina kijk dan staan daar ook al een heleboel links naar pagina's en via deze naar subpagina's. Dit is wat ik bedoel met een menu voor mijn historische data.

Pas je elke maand deze links handmatig aan?
Dat is wat ik graag automatisch wil hebben zonder er naar om hoeven te zien. In het hoofdmenu een link naar de historische data en daar vandaan een menu naar de diverse pagina's, eventueel onderverdeeld naar jaar, maand en dag.

Wswin maakt al de juiste historische data aan, maar om dit dus aan te bieden heb je wel een submenu nodig, of zoals jij een pagina met de links.

Jan