Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door tjabine
Hoi allemaal,

Weet of heeft er iemand een script die ik kan gebruiken om aantegeven
of de temperatuur stijgt of daalt?
Ik maak gebruik van Weatherlink!
Ik wil dus door middel van een afbeelding (pijl) kunnen aan tonen of de temperatuur stijgt of daalt.
Misschien dat het zelfs nog mogelijk is om aan te geven hoeveel graden hij stijgt of daalt.

Gr Ron.
Door Eckie76
In welk verband wil je het script gebruiken?
Heb je bv. een eigen template gemaakt?

In WS Win bestaat een variabele: temptrend, die moet in WD ook aanwezig zijn.

Kijk even op mijn website, op de startpagina: Daar zie je in de weergegevens bovenaan "trend" per 30 minuten.

ps. Nu zie ik het pas, jij bent Ron die gisteren iets in onze shoutbox schreef :)
Door Eckie76
Dan moet je even zoeken in de lijst met beschikbare variabelen, volgens mij heeft WD ook een temperatuurtrend-variabele.
Als je dan een template hebt, of maakt, dan hoef je alleen maar die variabele in te stellen.
Ik heb het zelf met php en simple xml gedaan, maar hoe dat in WD werkt kan ik je helaas niet zeggen.
Door wsEpe
Ron,

zoek je nog zo'n script??
Ben er mee bezig (in PHP), maar ik stoei nog met de vraag over welke periode ik zo'n trend moet weergeven. Stijgt/daalt de temp. de laatste 5 min. of 10 min of 30 min of een uur? En wat als het bijv. een uur geleden dezelfde temp. is als nu, maar een half uur geleden het wel 1 graad warmer was. Daalt dan de temp. of blijft de temp. gelijk??
Door tjabine
Hoi ,

Ik ben zeker nog op zoek naar het script!
Ik denk dat het een moment opname is de weergave van de daling of stijging.
Ik zelf zou dan kiezen voor de weergave van 5 min.
Ik vraag me erg af of de bezoekers van onze site kijkt naar of de temp daald of stijgt?
volgens mij kijken ze naar de temperatuur of al helemaal niet?
en gaan ze direct door naar de verwachting of neerslagradar.
Maar ik houd me aanbevolen.

Gr Ron.
en gaan ze direct door
Door tjabine
Het ziet er al goed uit dacht ik zo!
Ik persoonlijk vind het niet belangerijk om te zien hie het 15 minuten geleden was.
Maar dat is natuurlijk aan te passen.
Ga zo door.

Gr Ron.