Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Hallo Allemaal,

Ik zou graag een live Webcam beeld aan mijn Site toe willen voegen.

Nu ben ik vandaag de hele dag al aan het stoeien met het Programma Yawcam zoals in een eerder Topic hier is beschreven.

Dit wil echter niet lukken aangezien je van allerlei zaken in je modem/router moet veranderen of poorten openzetten.

Ook een gratis te downloaden versie van Windows XP geeft geen resultaat, Ik kan hierbij alleen de beelden zelf bekijken op de site en bezoekers niet.

Nu is mijn vraag als volgt:

Wie weet een goed programma of een betaalbare IP Camera die je zo kunt aansluiten zonder allerlei instellingen te moeten doen in de Router/Modem ?

Het mooiste is als ik het beeld dan via Wrapper op mijn Joomla 1,5 Website kan zetten.

Met vriendelijke groet,

Martijn
Hallo Allemaal,

Met Real-Time webcam beelden op mijn site wil het helaas nog niet goed lukken.:(

Maar als tijdelijke oplossing heb ik het zover aan de praat gekregen dat ik nu via FTP elke 2 seconden een screenshot van de beelden upload naar mijn site.

Hierdoor is toch een actueel beeld mogelijk maar helaas dus wel als fotofragment.

Door de pagina te verversen komt er een nieuw beeld.

Maar goed, in ieder geval kunnen bezoekers op de site nu wel zien wat het Weerbeeld is.:)

En het K.N.M.I heeft het zelfde principe dus misschien laat ik het wel zo.:)

Met vriendelijke groet,

Martijn
Hallo Allemaal,

Aangezien het inmiddels gelukt is met de Webcam hierbij nog ff een uitleg hoe ik dit heb gedaan.

De Webcam Beelden op mijn Website komen van de Logitech Quickcam Pro 4000.

Dit is een Usb Webcam.

De gebruikte Software is het Programma Eyespy FX, Webcam Broadcaster, Deze maakt het mogelijk om zonder poorten open te zetten in Router of Modem, toch een goede live stream op mijn site te zetten.

De Camera is buiten opgesteld in een zelfgemaakt huisje dat ik heb bevestigd aan de dakgoot. De foto,s zijn te zien op mijn siten onder Menu > Info > Fotoalbum > Het Weerstation.

Met dank aan de tips van Geek,Chris,Hans,Ron,Kees,Rik,Ronald

Met vriendelijke groet,

Martijn