Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door forsurh
Ik heb een Iframe op mijn html pagina. Echter IE 8.0 doet daar wat lastig mee. Het verschuift enkele pixels naar beneden.

Alleen als je IE 8.0 in compatibiliteitsmode uitvoert gaat het wel goed.

Wie heeft een script om in html een iframe te plaatsen met bv java. Of een andere oplossing om dit te laden in html?

Groeten,
Wisse

www.weerstation-grootegast.nl
Door wslangerak
Misschien een oplossing: neem deze tag op in de header van je HTML

Code: Selecteer alles
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=EmulateIE7">
Door forsurh
Ik heb inmiddels de code toegevoegd in de pagina waar de frames staan.

Helaas gebeurt er erg weinig of doe ik iets fout?

Groeten,
Wisse
Door wslangerak
Wisse,

Probeer die code eens helemaal bovenin je pagina te zetten, direct na de tag.

Eerlijk gezegd is de HTML een beetje onoverzichtelijk, waarschijnlijk door het programma waarmee je de pagina hebt gemaakt. In Firefox ziet het er helemaal niet best uit trouwens.

Misschien kun je wat nauwkeuriger aangeven waar het volgens jou in IE fout gaat?

Gr,

PS, hier een screenshot van FF:

Bijlagen
grootegast.jpg
grootegast.jpg (51.42 KiB) 3378 keer bekeken
Door forsurh
Hoi Kees,

Ja ik weet wat je bedoelt :-)

Het is nu gemaakt met een WYSIWYG programma, maar de bedoeling is het eens allemaal over te zetten in Dreamweaver, die levert een veel schonere code.

Als je wilt zien wat ik bedoel moet je de pagina eens laden in ie 8 en eens drukken op de compatibliteits knop.

Dan zie je enkele dingen verschuiven, en dat bedoel ik dus...

Waarom dit in firefox gebeurt is me niet helemaal duidelijk trouwens, mij overigens wel bekend.

Groeten,
Wisse
Door Overijse
Wat je ook kunt doen is je iframe in een tabel zetten, met een gedefinieerde hoogte en breedte. Je iframe zet je dan in je tabel met "auto" hoogte en breedte.

Grtz
Kris
Door forsurh
Overijse schrijft:
Wat je ook kunt doen is je iframe in een tabel zetten, met een gedefinieerde hoogte en breedte. Je iframe zet je dan in je tabel met "auto" hoogte en breedte.

Grtz
Kris

Kun je iets specifieker zijn? Ik heb ook wel eens begrepen dat je dat tegenwoordig met AJAX doet.

Groeten,
Wisse
Door Master
Wat hij bedoelt is dat je een tabel (table of frame) met of zonder rand aanmaakt.
Je krijgt dan een vierhoekig vak op je pagina.
Je plaatst dan je iframe precies in deze tabel, en zet dan de maatvoering hiervan op 100% auto, zodat je tabel helemaal gevuld wordt met de inhoud van je iframe.

Het voordeel hiervan is dat je inhoud niet meer zijn omgeving kan beinvloeden.
De tabel dient dan als het ware als een tweede pagina in je bestaande html pagina.

Groet Folkert