Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door reitsma1960
Dag allemaal,

Met regelmaat kom je op dit forum tegen dat er problemen zijn met webhosters.
Ook ik heb helaas de afgelopen 3 weken weer wat problemen gehad waarover ik uiteraard contact heb. Ik ben zeer tevreden over mijn webhoster en de support die 24/7 bereikbaar is bij storingen.
Het blijkt dat storingen het gevolg zijn van de vele websites die een server delen. Jan-en-alleman zit er op en sommige websites geven problemen waar dan iedereen op die server de dupe van is.

Zo tijdens het mailcontact kwamen we erop dat ik een weerstation heb en dat ook o.a. WS Klazienaveen en ik meen ook WS Grootegast (deels) bij deze webhoster zitten.
Een advies was om mogelijk met meerdere weerstations een VPS server te huren. Dat is al meer de zakelijke kant op.
Dan weet je wie op de server zit, het alleen weerstations zijn wat de kwaliteit ten goede komt en de kans op storingen minimaliseerd. Het zijn zo en zo kwalitatief zeer goede servers die men gebruikt.

Het was een advies en mogelijk iets voor de toekomst gaf men aan.
Ik denk dat het misschien goed is om eens uit te zoeken wie hiervoor belangstelling heeft. Ik weet verder niets van de kosten en dergelijke, maar zal dit dan uitzoeken. Ik wil eerst inventariseren of er belangstelling is. Ik denk met meerderen dat het financieel aantrekkelijk is.
Reageer wanneer je belangstelling hebt en als die er is, zoek ik het verder uit.

Groet,

Oebel
Door Overijse
Hey Oebel,

Idee is er maar bezint eer ge begint.

Wie neemt de verantwoordelijkheid op ?
Neem je managed of unmanaged server ?
Indien unmanaged wie zal de configuratie uitvoeren ?
Indien managed wie bepaalt de instellingen ?
Wie beheert de server ?

Heel wat vragen die je jezelf eerst mag stellen ? Dus zeker goede afspraken maken alvoor eraan te beginnen.

Grtz
Kris
Door reitsma1960
Overijse schrijft:
Hey Oebel,

Idee is er maar bezint eer ge begint.

Wie neemt de verantwoordelijkheid op ?
Neem je managed of unmanaged server ?
Indien unmanaged wie zal de configuratie uitvoeren ?
Indien managed wie bepaalt de instellingen ?
Wie beheert de server ?

Heel wat vragen die je jezelf eerst mag stellen ? Dus zeker goede afspraken maken alvoor eraan te beginnen.

Grtz
Kris

Hoi Kris,

Dank voor je reactie. Ik weet niet of het zo ingewikkeld is. Tenminste dat is niet de indruk die ik kreeg van mijn webhoster. Ik wil het dus doen bij deze webhoster waar ik hele goede ervaringen mee heb. Veel zal dus gedaan worden door deze webhoster. Maar misschien denk ik te simpel. Eerst maar eens inventariseren of er belangstelling is. Daarna overleg ik het met mijn huidige webhoster wat precies alle mogelijkheden zijn.

Groet,
Oebel
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Hallo Oebel,

Op zich een goed plan, maar wat mij betreft hoeft er niet meteen actie ondernomen te worden.

Zoals je weet hebben wij dezelfde Webhoster en wel geteld heb ik er laatst 2 keer uitgelegen.
Ik heb beide keren gebeld met onze Webhost en op het moment dat ik aan de telefoon hing waren de problemen ook al direct opgelost voor ik de telefoon had neergelegd.

Daarom ben ik zeer tevreden over deze Host en als het hierbij blijft dan hoor je mij niet klagen.

Anders wordt het als we er met regelmaat van de klok uit zouden liggen maar dat is zeker niet het geval.

Laatste keer is het direct opgelost door iemand die de gehele server leeg trok direct te bannen zodat de rest van de gebruikers van de server weer direct bereikbaar waren.

Ook lijkt het er op dat jij meer storingen hebt gehad als mij want bij mij was dit tweemaal kortstondig.

Maar misschien als er meer mensen voor te porren zijn dat het interessant is.
Het idee juich ik daarom alleen maar toe.

In vergelijking, Er zijn bepaalde Webhosters die er regelmatig hele dagen of uren achter elkaar uitliggen.

Dus voor deze gebruikers zou het misschien zeer interessant zijn.

Mvg,

Martijn
Door reitsma1960
WEERSTATION KLAZIENAVEEN schrijft:
Hallo Oebel,

Op zich een goed plan, maar wat mij betreft hoeft er niet meteen actie ondernomen te worden.

Zoals je weet hebben wij dezelfde Webhoster en wel geteld heb ik er laatst 2 keer uitgelegen.
Ik heb beide keren gebeld met onze Webhost en op het moment dat ik aan de telefoon hing waren de problemen ook al direct opgelost voor ik de telefoon had neergelegd.

Daarom ben ik zeer tevreden over deze Host en als het hierbij blijft dan hoor je mij niet klagen.

Ook lijkt het er op dat jij meer storingen hebt gehad als mij want bij mij was dit tweemaal kortstondig.

Mvg,

Martijn

Hoi Martijn,

Ik heb de pech gehad 3x in drie achtereenvolgende weken een storing te hebben gehad,
waarvan 2 gedurende 7 uur in de nacht. (misschien heb je deze niet gemerkt? ëén storing is dezelfde die jij hebt gehad.) Storingen worden door hen erg snel verholpen normaal gesproken.
Dit zijn ook de grootste storingen die ik het laatste jaar heb gehad. Dus ben ik ook zeer tevreden. Het was gewoon het idee wat onze hoster opperde om echt storingen nog beter te kunnen voorkomen.

Voor mij ook niet echt een must, maar meer voor diegene die veel problemen heeft met zijn webhoster. Het voordeel is dan dat je weet wie je naast je hebt op de server.

Als er verder geen belangstelling is, laat ik het gewoon zo als het is.

Groet,
Oebel
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

Wat is de toegevoegde waarde van een webhoster, volgens mij niet zoveel. ik heb hier een notebook draaien met xampp (er zijn er meer) geinstalleerd, het enige wat je nodig hebt is een stabile netwerkverbinding momenteel chello 90Mb een domeinnaam en een provider die DNS doorstuurd, ff zoeken naar de goedkoopste,voor de rest ben je verantwoordelijk voor je eigen server en programma's die er op draaien. en de notebook wordt er niet warm of koud van.

Groeten Nol
meteo Eersel
www.nolversteeg.nl
Door Overijse
Hallo Meteovrienden,

Wat is de toegevoegde waarde van een webhoster, volgens mij niet zoveel. ik heb hier een notebook draaien met xampp (er zijn er meer) geinstalleerd, het enige wat je nodig hebt is een stabile netwerkverbinding momenteel chello 90Mb een domeinnaam en een provider die DNS doorstuurd, ff zoeken naar de goedkoopste,voor de rest ben je verantwoordelijk voor je eigen server en programma's die er op draaien. en de notebook wordt er niet warm of koud van.

Met zulke snelheden zou ik het ook zo doen ja, maar dat zijn snelheden die we in Belgenland pas binnen 10 jaar zullen tegenkomen. Dat laatste is natuurlijk een andere discussie.
Door wslangerak
nolversteeg schrijft:
Wat is de toegevoegde waarde van een webhoster, volgens mij niet zoveel.

Mee eens wat jóu betreft misschien. Maar er zijn ook mensen die amper hun E-mail kunnen instellen op de PC - met alle respect overigens - en die zien het echt niet zitten om een eigen webserver te laten draaien.
Daarnaast is niet iedereen gezegend met een hoge upstream en als je veel - grote - foto's, webcam e.d. wilt hosten ga je dat wel missen; je site kan dan erg traag worden.
Door forsurh
reitsma1960 schrijft:
Dag allemaal,

Zo tijdens het mailcontact kwamen we erop dat ik een weerstation heb en dat ook o.a. WS Klazienaveen en ik meen ook WS Grootegast (deels) bij deze webhoster zitten.
Een advies was om mogelijk met meerdere weerstations een VPS server te huren. Dat is al meer de zakelijke kant op.
Dan weet je wie op de server zit, het alleen weerstations zijn wat de kwaliteit ten goede komt en de kans op storingen minimaliseerd. Het zijn zo en zo kwalitatief zeer goede servers die men gebruikt.

Hoi Oebel,

Klopt, deels draait mijn site bij deze host. Onweerdetectie echter niet. Na overleg met hun heb dit eerst bij mijn andere host gelaten, gezien ik anders teveel beslag op hun server zou gaan leggen. (Weerkaarten,satelliet,onweer) Ik wil niet de veroorzaker zijn dat sites eruit vliegen:-)

Zoals ik je als eens gemeld had heb ik een redelijk ingewikkelde constructie gehad, nu vereenvoudigd. Op dit moment echter ben ik zeer tevreden over beide hosts.

Storing heb ik nog niet gehad, en hopelijk blijft dat zo. Dus wat mij betreft hoeft er niets te veranderen.

Groeten,
Wisse

www.weerstation-grootegast.nl
Door reitsma1960
Ik vind het altijd zo leuk, alle reacties .........!

Ik ben in april 2009 online gegaan. Heb geloof ik in een paar weken een website in elkaar gezet, kort daarvoor. Alles totaal nieuw voor mij. Vallen en opstaan dus.
Webhosting.....had ik nooit van gehoord of wist in ieder geval niet hoe dat allemaal in zijn werk gaat. Heb dus ook eerst een verkeerde keuze gemaakt en een zeer slechte webhoster gehad. Ben nu zeer tevreden over mijn huidige hoster. Aldoende leert men....! Daarom......!
De Boltek StromTracker online krijgen met alle software daaromheen...... Weather Display en Mesomap Live en noem maar op...niewue Davis VP2 aangeschaft....alles draaiende krijgen. Wat een toestand!
Elke dag vind ik nog zeer veel nieuwe dingen uit en soms ben ik ten einde raad.... en ik geniet er volop van naast mijn baan. ( in het sociaal werk, iets totaal anders. Mensen helpen!) Alles uitgevonden, gelukkig ook met zeer veel goede en bruikbare tips van collegae weeramateurs of hier op dit forum. Leuk om op de vele andere fora rond te struinen. Soms lachen hoe simpel jezelf soms bezig bent en hoe "dom" je soms kunt zijn. Maar goed, ik ben tevreden met wat ik tot nu toe heb bereikt.
Ik zoek ook graag naar verbetering of vernieuwing. Vandaar ook dit idee. Ben altijd in voor iets nieuws, als het maar beter wordt. Niet meer dan dat. Ik vind het nog steeds een goed plan en leuk idee om uit te werken.
Zelf een server opzetten?........voor mij enkele bruggen te ver...!

Ik hoef geen andere webhoster en blijf graag bij een webhoster. Ben zeer tevreden en ben blij dat de storing wanneer deze er is snel verholpen wordt.

Groet,
Oebel