Weerstation Rijnmond schrijft:
idd strak plan! om gelijk met de deur in huis te vallen, heeft er iemand, ervaring met Joomla? of een goedde website met mooie Templates??
Ik heb veel ervaring met Joomla. Sterker nog; deze website is ook gebaseerd op Joomla... net als enkele andere websites die ik gemaakt heb, bijvoorbeeld:
www.uitvandaag.nl
www.snowsensation.nl
Mooie profesionele templates voor Joomla haal ik meestal van
www.rockettheme.com. Werkelijk top en alles werkt ook perfect.
Joomla is ontzettend krachtig en heeft vele mogelijkheden. Wil je echter weerdata integreren in Joomla, dan zul je toch wat aparte (niet standaard Joomla) dingen moeten doen. Via de standaard indeling kun je perfect statische pagina's aanmaken. Echter het actuele weer is verre van statisch

. Het beste kun je dan in een statische pagina een eigen HTML file includen. Dan heb je het ontwerp van de template en in het content gedeelte kun je dan mooi het actuele weer integreren via een template die je software upload.
Het includen van een HTML bestand kan met de plugin genaamd Jumi. (voor download zi:
http://jumi.vedeme.cz/ ). Hiermee kun je ook je eventuele eigen .php code includen.
Het voordeel van deze methode is dat je voor al je overige pagina's een mooi content management systeem hebt.
Je kunt ook je eigen componenten programmeren, maar dat is voor meer dan 99% van de doelgroep hier een stap te ver. Daar is echt uitgebreide programmeer kennis en ervaring voor nodig.
Verder zijn er vele uitbreidingen op joomla, zoals bijvoorbeeld dit forum.
Luc