Ben je nieuw hier op het forum? Dan stellen we het op prijs als je jezelf even wilt voorstellen...
Door Dana
#14534
Hoi,

Ik heb geen idee hoe ik mijn voorstel verhaal in elkaar moet krabbelen.
Eigenlijk wilde ik gewoon zeggen weerstation maurik.
Maar tot mijn verbazing zie ik dat gisteren ook een weerstation maurik is geregistreerd. Als ik dit had geweten had ik misschien gegaan voor een andere naam maar dit is nu een beetje lastig want domeinnaam en webhosting zijn al gerealiseerd.

Echt mijn mond viel open :woohoo: maar dat mag de pret niet drukken.
Het voordeel is dat we de gegevens eens bijelkaar kunnen afchecken ;)

Door mijn man is mijn interesse onstaan voor het weer. Al jaren meten we met
"huis, tuin en keuken metertjes" en houden we websites bij met weergegevens.
Daarna zijn we overgegaan op de UPM WS1029 (type bouwmarkt station),
Hier hebben we zoveel plezier aan gehad maar je mist net dat laatste stukje.
Het station kon niet aan een pc gekoppeld worden. Die laatste stap is nu ook gezet
met de Oregon Scientific WMR 200.

Ik ben ontzettend aan het prutsen geweest met een website omdat ik van HTML of iedere vorm van website maken echt geen kaas heb gegeten. Soms ben ik tot diep in de nacht doorgegaan (met de neiging af en toe mijn computer uit het raam te gooien).

Ik heb inmiddels wel een opzetje.
Tips en reacties van harte welkom.

Groetjes Dana
Door wslangerak
#14537
Hallo Dana,

Welkom bij HWA en dit forum. Er zit hier veel kennis van zowel hard- als software en domme vragen bestaan niet. Dus... leef je uit.
Ik weet niet of je website al "in de lucht" is, maar misschien wil je tzt je profiel nog even aanpassen zodat website e.d. voor iedereen zichtbaar is. Het is dan makkelijker bij eventuele vragen of problemen gelijk de site te kunnen checken.

Ja, zo groot is Maurik niet en dan twee weerstations die ongeveer tegelijkertijd beginnen B) Grappig.. maar moet kunnen toch? Data vergelijken is inderdaad interessant. En volgens mij kunnen jullie toch nog een redelijk eindje uit elkaar zitten?

Succes verder!
Gr,
Kees
Door Dana
#14538
Ik had voor nu nog geen link geplaatst naar mijn webopzet.

omdat ik eerst aan het nadenken gegaan ben of ik nog een mogelijkheid heb de naam te veranderen omdat ik het best wel een beetje lullig vind naar het andere ws in maurik die tenslotte eerder bestond. Ik heb wel domeinnamen gechecked die ik zelf zou willen registreren maar heb eigenlijk niet verder dan dat gekeken en ik was persoonlijk het andere weerstation nog nooit tegen gekomen op google of andere weersites.

Maar goed ik zal zo even profiel aanpassen en hier alvast weblink.
Het is alleen nog de hoofdpagina die draait de rest is nog leeg.
www.weerstation-maurik.nl

Groetjes Dana
Door wslangerak
#14545
Als je het niet erg vind als iemand naar meteomaurik.nl gaat en dan alsnog op weerstation-maurik.nl terechtkomt is het simpel op te lossen met een redirect.
Als je een nieuw domein wilt én hosting op dezelfde naam kost het je weer geld...
Door wsMaurik
#14548
Hallo Dana,

Dat is wel heel toevallig inderdaad, maar toch welkom al ben ik zelf ook pas een paar dagen lid. WeerstationMaurik zonder streepjes is echter al wel een behoorlijke tijd actief, alleen had ik ook problemen om de weersgegevens op het web te krijgen. Jouw plaatje op de website is in ieder geval duidelijk Maurik.

Mocht je vragen hebben stel ze dan gerust, tenslotte weten twee meer dan een. Je mag ook een PM sturen als je wilt weten waar ik woon, hopelijk aan de andere kant van het dorp en niet tien huizen verderop :)

Inderdaad kun je heel goedkoop (~15euro) een tweede naam registeren en deze doorverwijzen naar je eerste domein. Zo heb ik wsMaurik.nl wat direkt doorlinkt naar weerstationmaurik.nl, dit is alleen voor de website en NIET voor email.

succes
nico
Door Dana
#14557
@ Christiaan

Welke ruimte bedoel je precies? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het gewoon op gevoel doe en wat ik zelf mooi en passend vind.

@ Nico

Ja dat plaatje bovenaan is inderdaad duidelijk herkenbaar voor bekenden van de omgeving dan. Het leuke is dat we die ook zelf vanuit de lucht genomen hebben.
Lol meer dan tien huizen kunnen er in Maurik toch niet tussen zitten ;)


Groetjes Dana