Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door teesee64
#64749
Goed nieuws!

Vanaf vandaag is mijn weerstation ook bereikbaar onder de Friese .frl domeinnaam
http://www.weerstation-lemmer.frl

In februari kreeg ik de kans om een .frl domein te registreren. Natuurlijk heb ik van deze unieke kans gebruik gemaakt en vandaag is het dan eindelijk zover en is het .frl domein actief geworden.

Groet,
Theo
Door teesee64
#64766
WSParkstad schrijft:
Inderdaad leuk, echter wel jammer dat die door gelinkt wordt aan je .nl domein.

Klopt, maar dat is tijdelijk. De bedoeling is om het .frl domein in de Friese taal te gaan opzetten en het .nl gewoon in hett Nederlands.
Maar daar gaat nogal wat werk inzitten, dus dat gaat nog even duren voor het zover is.

Maar op zich vindt ik het wel heel erg gaaf dat wij in Fryslân nu een .frl domein hebben.

Groet,
Theo
Door WSParkstad
#64767
Hallo Theo,

Inderdaad een zeer mooi idee zeg om een in het fries en een in nl te maken, super.
Inderdaad veel werk, maar dan heb je ook wat mooi's ;-)

Succes.

Marcel.
Door gensnet
#64795
> Goed nieuws!

> Vanaf vandaag is mijn weerstation ook bereikbaar onder de Friese .frl domeinnaam
> http://www.weerstation-lemmer.frl

> In februari kreeg ik de kans om een .frl domein te registreren. Natuurlijk
> heb ik van deze unieke kans gebruik gemaakt en vandaag is het dan eindelijk
> zover en is het .frl domein actief geworden.

> Groet,
> Theo

Weer zo'n "domme" Fries die zich voor de gek heeft laten houden. Dàt je nu echt dat je er méér klandizie/kijkers door zou krijgen? Er is niets "unieks" aan een .frl-domein. Dàt hebben de bedenkers handig voor je bedacht om de handel aan de man te brengen/cq te kunnen verkopen. Iemand in de L.C. noemde dit terecht volksverlakkerij. Hoezo "uniek" als iedereen sinds 14 april 2015 uit de hele wijde wereld een .frl-domein kan registreren. Het zou "uniek" zijn als alleen bedrijven, instellingen e.d. die woonachtig in Fryslân zijn dit zouden kunnen.

-= GensNet =-
Door teesee64
#64799
gensnet schrijft:
> Goed nieuws!

> Vanaf vandaag is mijn weerstation ook bereikbaar onder de Friese .frl domeinnaam
> http://www.weerstation-lemmer.frl

> In februari kreeg ik de kans om een .frl domein te registreren. Natuurlijk
> heb ik van deze unieke kans gebruik gemaakt en vandaag is het dan eindelijk
> zover en is het .frl domein actief geworden.

> Groet,
> Theo

Weer zo'n "domme" Fries die zich voor de gek heeft laten houden. Dàt je nu echt dat je er méér klandizie/kijkers door zou krijgen? Er is niets "unieks" aan een .frl-domein. Dàt hebben de bedenkers handig voor je bedacht om de handel aan de man te brengen/cq te kunnen verkopen. Iemand in de L.C. noemde dit terecht volksverlakkerij. Hoezo "uniek" als iedereen sinds 14 april 2015 uit de hele wijde wereld een .frl-domein kan registreren. Het zou "uniek" zijn als alleen bedrijven, instellingen e.d. die woonachtig in Fryslân zijn dit zouden kunnen.

-= GensNet =-

Ach ieder zijn mening.
Het unieke eraan is dat inwoners/bedrijven uit Friesland voorrang kregen bij het registreren.
En nee, ik verwacht er niet heel veel meer bezoekers door. Het gaat mij om het feit dat ik mijn website ook in het Fries ga aanbieden en daar past de mooie .frl extensie goed bij.
Maar doordat ik ook gratis reclame erbij krijg op verschillende Friese websites, krijg ik toch meer bezoekers. Met name toeristen.

En bovendien kreeg ik de kosten voor registratie vergoed vanuit de toeristische sector, dus wie is er dan dom? ;-)

Groet,
Theo