Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door WSParkstad
#58535
Goedendag,

Geen vraag is nog dommer dan welke vraag dan ook, bij deze dus weer een vraagje.
Mij valt op dat ik vaak de bovenste op rood heb staan, kan mij iemand vertellen wat de oorzaak kan zijn of dat ik iets verkeerd heb staan.
Het loopt voor de rest perfect maar ik wordt nooit zo vrolijk van rode kleuren en zou idd ook bij elke klik deze op groen willen zien ;-)


Bijlagen
Schermafbeelding_2013_08_14_om_09.png
Schermafbeelding_2013_08_14_om_09.png (78.56 KiB) 1461 keer bekeken
Door wvdkuil
#58558
WSParkstad schrijft:
Goedendag,

Geen vraag is nog dommer dan welke vraag dan ook, bij deze dus weer een vraagje.
Mij valt op dat ik vaak de bovenste op rood heb staan, kan mij iemand vertellen wat de oorzaak kan zijn of dat ik iets verkeerd heb staan.
Het loopt voor de rest perfect maar ik wordt nooit zo vrolijk van rode kleuren en zou idd ook bij elke klik deze op groen willen zien ;-)


Je bepaalt zelf hoe vaak je de bestanden via Meteohub oplaadt.
De ouderdom wordt gecontroleerd op basis van settings in wsSettingsWeather.php
Code: Selecteer alles
$SITE["wsRealTime"]  = 1*60+30;   
    // number of seconds before realtime (or clntraw) data is considered obsolete
$SITE["wsNormTime"]     = 2*60+30; 
    // number of seconds before realtime (tags) data is considered obsolete
$SITE["wsFtpTime"]        = 60*60+30;   
     // number of seconds before all data (graphs) is considered obsolete
$SITE["wsDataTime"]     = 2*60+30; 
     // number of seconds before all data (actual internal time) is considered obsolete

Dus als je de oplaad-tijden uit Meteohub iets kleiner zet dan de controle-tijden verdwijnen de "rode" kleuren. Er mag natuurlijk alleen iets in het rood staan als er iets fout gaat met het opladen.
Als voorbeeld: Bij de settings hierboven wordt de clientraw na 90 secondes (1 1/2 minuut) als verouderd = rood gesignaleerd, de grafieken na 1 uur en een halve minuut..
Groeten, Wim
Door WSParkstad
#58570
Hallo Wim,

Bedankt voor deze informatie, kan ik wat mee, heb nu inderdaad de tijden wat kleiner gezet, kijken of het nu beter gaat.
Zal meer tussen de oren zitten het rode maar je heb last van puntje op de i, hou van alles perfectheid ;-)

Fijne avond.