Voor vragen en hulp m.b.t. de instructies om mee te doen. Hulp bij installeren van upload files
Door tuinmantom
#54391
Hallo,

ik zou als m'n nieuwe weerstation goed en wel draait voor een paar maand m'n data ook wel beschikbaar kunnen/willen stellen voor HWA.
Echter m'n weersoftware is een aaneenschakeling van zelfgeschreven python en php scriptjes. Dus geen weather link, weather display of wat dan ook.(gebruik een zelfgemaakte seriële kabel)
Zijn hier nog personen die bvb een eigen php script geschreven hebben om data in een formaat aan te bieden dat HWA kan inlezen?
Ik kan uiteraard wel zelf iets schrijven dat dit doet, maar als er al iets is om mij op te baseren, hoef ik het warm water niet opnieuw uit te vinden.

groeten
Tom
Door wsEpe
#54392
Ik denk dat jouw situatie zo specifiek is dat er niet veel mensen zijn die dit doen. En dan nog moet alle data ingelezen worden die afhankelijk is van jouw datastructuur.
Heb je alle data al in een bestand staan of zijn er verschillende bestanden? Ik gebruik nu ook verschillende databestanden. Ik heb het idee om alle data met php een keer op een hoop te gooien en dan 1 databestand te maken. Deze wil ik dan gebruiken voor mijn nieuwe site en in jouw geval ook met een ander script deze omzetten naar hwa.
Ik zou je wel een opzetje kunnen geven, maar dan moet ik weten hoe de data nu in je bestanden staan. Dit is nl. handig voor een keuze van data inlezen. Je moet nl. wel alle benodigde data moeten hebben voor openweerdata van hwa. Data uitvoer zal niet moeilijk zijn.
Door JPC
#54393
Ik heb ook mijn eigen weersoftware geschreven in VB.net. Hiervoor gebruikte ik Weather Display.
Ik vul nu de customtextout10.txt zelf met de waarden die worden verwacht.
HWA denkt daardoor nog steeds dat ik WD gebruik.
Je zou dus ook een van de bestaande files kunnen gebruiken die er voor de diverse bestaande weerprogramma's aanwezig zijn, zoals ik dus nu doe.
Bij WeatherDisplay moet je er b.v. met de customtext10.txt en de taglist.txt (beschrijving van de tags) wel uit kunnen komen. HWA verwacht dan de customtextout10.txt als output ergens op je site.
Door wsEpe
#54398
Kijk ook eens op hier op hwa in menu Weeramateur -> Meedoen. Daar staan ook andere inputfiles, zoals van weatherlink of cumulus. Wellicht dat deze beter bij jouw situatie passen. En met beschrijving. Bijv. moet de output van weatherlink dan de extensie .htm krijgen.
Door tuinmantom
#54789
Ok,
in geval het iemand kan gebruiken, je weet nooit, ik heb het ongeveer als volgt gedaan (tabelnamen zijn fictief), in een phpscriptje dat elke 5 minuten draait:

Code: Selecteer alles
$qry = "SELECT * FROM realtime order by dstamp desc limit 1";
$result = mysql_query($qry);
$realtimerow = mysql_fetch_assoc($result);

$qry = "SELECT * FROM dailysummary order by day desc limit 1";
$result = mysql_query($qry);
$dailyrow = mysql_fetch_assoc($result);


$myFile = "openweerdata.htm";
$fh = fopen($myFile, 'w') or die("can't open file");
fwrite($fh, "BOF\\n");
.
.
fwrite($fh, '$outsideTemp = "'.$realtimerow['temp'].'";'."\\n");
fwrite($fh, '$hiOutsideTemp = "'.$dailyrow['maxtemp'].'";'."\\n");
.
.
fwrite($fh, '$forecast = "----";'."\\n");
fwrite($fh, "EOF\\n");
fclose($fh);


edit: hij haalt blijkbaar de slash voor de "n" weg, maar het is telkens slash-n op het einde

resultaat: http://meteoninove.be/openweerdata.htm

Het probleempje is dat ik wel enkel pure "basis" meetdata doorstuur, dingen als windchill,heatindex etc, heb ik (nog) niet. Ik vermoed/hoop dat dit geen verplichte velden zijn voor HWA...

en nu ik toch code aan het weggeven ben, een leuk stukje php als je windrichting in graden naar letters wil omzetten:
Code: Selecteer alles
$arr = array("N","NNE","NE","ENE","E","ESE", "SE", "SSE","S","SSW","SW","WSW","W","WNW","NW","NNW");
$dirtxt = $arr[floor(($datarow['winddir']+11.25)/22.5)];
Door tuinmantom
#54811
Dat klopt, een mysql database die bij de website hoort. Een programmatje dat de Davis console uitleest, stuurt eveneens de gegevens elke minuut naar die database.