- 27 apr 2022, 10:45
Sinds gistermiddag ook een Meteobridge[Standaard] in de configuratie gebracht en nu in de 'learning curve'.
Basis-instelling snel & eenvoudig geregeld via de LAN-interface:
TFA_Nexus via TFA_Meteotime_Console en USB uitlezen en via LAN uploaden naar AWEKAS.
Nu gaan uitbreiden a.h.v. de handleiding.
Aansluiten van mijn oude Conrad/LaCrosse_WS7000 zal wel niet lukken [?], gezien de opmerking onderaan deze bladzij:
de Meteobridge mist m.i. de technische & functionele interface voor een PC_Interface WS7000/13 tenzij je alsnog iets kunt 'knutselen' m.b.v. een RS232<>USB-adapter aan de 4-poort USB-hub die in het Meteobridge-pakket zit. Maar (als die optie nog niet beschikbaar is) te 'gedateerd' om nog werk in te steken.
Daarom voor uitbreiding gericht op WeatherflowTempest, GW1000 en Fijnstofmeter[Luftdaten], die alle 3 in de lijst met kandidaat-aansluitingen staan.
Die subsystemen zitten bij mij alle 3 voor hun verbindingen op de WLAN.
Indirect uitlezen naar Meteobridge via LAN lukt misschien, maar WLAN-uitlezen is beter.
Vragen (waarop ik in de handleiding nog geen antwoord vond):
kan ik de bovengenoemde 3 subsystemen direct uitlezen via de WLAN-interface van Meteobridge?
Hoe activeer ik daarvoor de benodigde WLAN-functie naast de LAN-interface?
[Begint waarschijnlijk met schakelaartje op AP zetten, maar verder?]
Of is de betere aanpak om alle communicatie over WLAN te gaan laten lopen?
29April2022:
Opmerking toegevoegd over aansluiting WS7000
Basis-instelling snel & eenvoudig geregeld via de LAN-interface:
TFA_Nexus via TFA_Meteotime_Console en USB uitlezen en via LAN uploaden naar AWEKAS.
Nu gaan uitbreiden a.h.v. de handleiding.
Aansluiten van mijn oude Conrad/LaCrosse_WS7000 zal wel niet lukken [?], gezien de opmerking onderaan deze bladzij:
de Meteobridge mist m.i. de technische & functionele interface voor een PC_Interface WS7000/13 tenzij je alsnog iets kunt 'knutselen' m.b.v. een RS232<>USB-adapter aan de 4-poort USB-hub die in het Meteobridge-pakket zit. Maar (als die optie nog niet beschikbaar is) te 'gedateerd' om nog werk in te steken.
Daarom voor uitbreiding gericht op WeatherflowTempest, GW1000 en Fijnstofmeter[Luftdaten], die alle 3 in de lijst met kandidaat-aansluitingen staan.
Die subsystemen zitten bij mij alle 3 voor hun verbindingen op de WLAN.
Indirect uitlezen naar Meteobridge via LAN lukt misschien, maar WLAN-uitlezen is beter.
Vragen (waarop ik in de handleiding nog geen antwoord vond):
kan ik de bovengenoemde 3 subsystemen direct uitlezen via de WLAN-interface van Meteobridge?
Hoe activeer ik daarvoor de benodigde WLAN-functie naast de LAN-interface?
[Begint waarschijnlijk met schakelaartje op AP zetten, maar verder?]
Of is de betere aanpak om alle communicatie over WLAN te gaan laten lopen?
29April2022:
Opmerking toegevoegd over aansluiting WS7000
Config = TFA_Nexus + WS7000 + Tempest + GW1000 + Domoticz
WS Hengelo_Slangenbeek
Kwaliteitsstreven, maar pragmatisch/KISS, ook voor Meteo als liefhebberij!
Moderator = ondersteunend, vrijwillig, in eigen vrije tijd, zover als passend ....
WS Hengelo_Slangenbeek
Kwaliteitsstreven, maar pragmatisch/KISS, ook voor Meteo als liefhebberij!
Moderator = ondersteunend, vrijwillig, in eigen vrije tijd, zover als passend ....