Algemeen forum voor discussie over de website
Door wslangerak
Vanmorgen rond half elf (en dus niet 1 uur geleden) viel mij op dat Beverwijk bijna de laagste temperatuur van Nederland had. Anders was mij niets bijzonders opgevallen. Omdat we net zijn overgeschakeld naar een nieuw systeem (en niet alle moderatoren 24 uur per dag naar de extremen zitten staren, zoals iemand al opmerkte) heb ik dus gekeken waar dat in zou kunnen zitten. Ben gaan vergelijken, las nog jouw verhaal over je te hoge temperaturen en moest concluderen dat er dus iets niet klopte met je metingen. 't Spijt me als dat een verkeerde conclusie was. Maar wat kunnen we nu anders doen? De moderatoren zijn niet helderziend en moeten afgaan op vergelijkende waarden in de omgeving. En die ban gaat er dan inderdaad 2 dagen op. Da's een keus geweest. Ik heb je direct een PM gestuurd, niet uren later ofzo.
Maar goed, de ban is er nu weer af. Wat mij betreft einde discussie.
Door etab
Misschien het overwegen waard om niet keihard erin te gaan met een directe ban. Dat komt naar iemand die hobbymatig zijn best doet nogal hard over.

En anders verzoek ik je mij uit de extremen weg te halen.
Als in Beverwijk de mussen dood van het dak vallen vanwege een gat in de wolken krijg ik gelijk een ban aan mijn broek. Dat risico van een te kort aan vertrouwen wil ik niet lopen.

Mensen investeren heel veel tijd en energie in hun hobby en doen er alles aan om hun waardes zo oprecht mogelijk te krijgen (in mijn geval bijna tot aan moedeloos van te worden toe.
Ik lever dus gegevens aan ook voor het succes van Weeractueel.

Dan vindt ik het nogal een blamage dat ik BENG zo maar een ban krijg.

Overweeg het eens dit netter aan te pakken.
Door weerzoetermeer
Misschien het overwegen waard om niet keihard erin te gaan met een directe ban. Dat komt naar iemand die hobbymatig zijn best doet nogal hard over.

Zo erg is het allemaal niet hoor. De ban is voor 48 uur zodat eventuele verkeerde waardes niet meer op de frontpage staan en in de promotie banners van HWA. Ik geef ze ook gewoon aan mij zelf als ik merk dat er in de data iets verkeerd is gegaan.

Voor de rest lijkt het mij ook handig, als je het niet eens bent met je ban, je gewoon een reactie geeft via PM in plaats van op het forum. Dit om eindeloze discussies hierover tegen te gaan.

Gr.
Thierry
Door tinuz97
weerzoetermeer schrijft:

Zo erg is het allemaal niet hoor. De ban is voor 48 uur zodat eventuele verkeerde waardes niet meer op de frontpage staan en in de promotie banners van HWA. Ik geef ze ook gewoon aan mij zelf als ik merk dat er in de data iets verkeerd is gegaan.

Voor de rest lijkt het mij ook handig, als je het niet eens bent met je ban, je gewoon een reactie geeft via PM in plaats van op het forum. Dit om eindeloze discussies hierover tegen te gaan.

Gr.
Thierry

Ik zou een sticky maken met die regels,handiger kwa overzicht,zoals bv niet eens met ban pm etc etc.
Door Meteonoord
weerzoetermeer schrijft:

Gr.
Thierry

Hi Thierry,

Was het niet de grote Johan Cruyff die verklaarde :
Elk nadeel heb z'n voordeel ?

Natuurlijk is jouw mening hierboven in mijn ogen terecht maar...........
ook een moderator mag toch wel worden gecontroleerd ? Als een moderator steeds dezelfde foutjes maakt komt dat er op het forum wel uit. In een democratisch land moet dit soort openheid toch kunnen ? Bovendien heb je de discussie ook nog, als moderator, in eigen hand.

Voor beiden is wat te zeggen, volgens mij.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door weerzoetermeer
tinuz97 schrijft:
weerzoetermeer schrijft:

Gr.
Thierry

Ik zou een sticky maken met die regels,handiger kwa overzicht,zoals bv niet eens met ban pm etc etc.

Hoi...

Er is een sticky met de regels etc.....

Hier kan je hem vinden: http://www.hetweeractueel.nl/forum/alge ... tering-hwa

Met vriendelijke groet,

Thirry van Wijland
Door Eckie76
etab schrijft:

En anders verzoek ik je mij uit de extremen weg te halen.
Als in Beverwijk de mussen dood van het dak vallen vanwege een gat in de wolken krijg ik gelijk een ban aan mijn broek. Dat risico van een te kort aan vertrouwen wil ik niet lopen.

Mensen investeren heel veel tijd en energie in hun hobby en doen er alles aan om hun waardes zo oprecht mogelijk te krijgen (in mijn geval bijna tot aan moedeloos van te worden toe.
Ik lever dus gegevens aan ook voor het succes van Weeractueel.

Dan vindt ik het nogal een blamage dat ik BENG zo maar een ban krijg.

Overweeg het eens dit netter aan te pakken.

Zo makkelijk kan je dit niet zomaar stellen.
Als jij een gat in de wolken hebt en ineens erg veel graden hoger meet, dan kan dat incidenteel en zal niemand daar meteen op inhakken.
Wel als jouw station structureel te hoog zou uitschieten. En daar gaat het hier in grote lijnen over. Er zijn helaas nog heel wat stations, die structureel veel te hoog zitten bij zonnig weer. En die moeten eruit gefilterd worden, omdat HWA anders een ongeloofwaardig medium wordt.
Door etab
Als je goed leest ben ik niet structureel te laag.
Dat was ik nooit.
Ik ben nu thuis en het is verrot koud in de tuin. Met een gewone meter meet ik exact dezelfde waardes. Voor en achter het huis.
Ik kan er niks aan doen.

Ik meet nu met een handmeter rondom het huis circa 7.8. Erg laag ik weet het, maar ik loop nu ook met een jas aan.

Mijn probleem zit hem juist in de zon, dan ben ik snel te warm.
Door jango
etab schrijft:
Ik krijg net een mail dat ik uit de extremen gebant ben vanwege te lage temperaturen ????????

Geloof me ik meet NOOIT te laag. ben altijd wat aan de hoge kant geweest.
Nu zit ik 2,5 graad ONDER het gemiddelde en krijg ik zonder waarschuwing zo een ban.

ik moet bijna schuddebuiken van het lachen, Ik ben al maanden bezig mijn themperatuur naar beneden te krijgen. En nu zonder dat ik iets doe ben ik te laag. :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Eric

Kan het niet zijn dat de software van WD andere waarde doorstuurt dan je station meet (op display).

Aan de rechte ongebruikelijke lijn in de grafiek eerder vandaag (data gisteren) lijkt het mij dat er een storing is geweest in je software daarna is een gat van geen data en daarna de afwijking van ongeveer 4° ten opzichte van Heemskerk en Driehuis.

Heb je WD herstart en loop het wel goed ???

Ik zie het vaker op HWA dat stations verkeerde data versturen en in de meeste gevallen is de software dan WD die dan is vastgelopen en dan toch data verzend.

Zelf heb ik WD een jaar geleden ook aangeschaft en in test laten lopen en het gebeurde heel vaak dat ik vastlopers had.
Het zal waarschijnlijk wel ergens aan de instelling of zo gelegen hebben maar ik heb het na een maand in de kast gelegd en gebruik WsWin en weatherlink deze zijn in mijn ogen minder storing gevoelig.

groet Jan.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 16