Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door twister
Beste weercollega's,

Sinds ik weather display heb en er nog niet goed mee kan werken en veel vragen heb, ontdek ik steeds weer dat er een dringende behoefte is aan zo een handleiding.

Daarom de vraag, is het geen optie dat iemand die veel kennis heeft van het programma binnen HWA deze schrijft en desnoods verkoopt voor geïnteresseerde?

Al is deze niet direct compleet, als er maar in grote lijnen e.e.a beschreven wordt, de verfijning kan later wel!

Groeten Lambère
Door tinuz97
twister schrijft:
Beste weercollega's,

Sinds ik weather display heb en er nog niet goed mee kan werken en veel vragen heb, ontdek ik steeds weer dat er een dringende behoefte is aan zo een handleiding.

Daarom de vraag, is het geen optie dat iemand die veel kennis heeft van het programma binnen HWA deze schrijft en desnoods verkoopt voor geïnteresseerde?

Al is deze niet direct compleet, als er maar in grote lijnen e.e.a beschreven wordt, de verfijning kan later wel!

Groeten Lambère

Staat gewoon op de site van weather display........ok wel engels :silly:
Door wslangerak
Ik denk dat Lambère een NL handleiding bedoelt.

Al een poosje ben ik met de voorbereidingen daarvoor bezig, zie ook hier.

Omdat er veel schermafdrukken e.d. in voor zullen komen lijkt dit forum me niet de aangewezen plaats voor publicatie. In welke vorm dat gaat gebeuren moet ik nog even bekijken. In ieder geval houd ik je hier op de hoogte van de ontwikkelingen.

Gr,
Door twister
Hoi Tinez,

Heel veel mensen op dit forum hebben vragen over Weather Display en ook ik heb deze.

Laat ik eerlijk zijn, mijn engels is niet zodanig dat ik altijd begrijp wat geschreven wordt en dat is een extra complicerende factor.

Laten vertalen door een site of zelf met een woordenboek is dan geen optie.

Toch zie ik dat WD heel veel in zich heeft wat ik zou willen gebruiken, maar niet kan omdat ik (door het Engels) niet altijd snap wat er geschreven staat.

Een Nederlandse handleiding zou voor mij de oplossing zijn, vandaar deze vraag.

Groeten Lambère
Door twister
Hoi Kees,

Bedankt voor je reactie!

Ik hoop van harte dat deze er binnenkort komt en vele denk ik met mij. Daarom wens ik je veel succes met het opzetten hiervan.

Verder zoals ik al zij, voor een boek/kennis moet je ook betalen en voor een goede handleiding om mijn hobby met nog meer plezier uit te kunnen voeren heb ik graag wat over!

Groeten Lambère
Door twister
Hoi Kees,

Bedankt voor je reactie!

Ik hoop van harte dat deze er binnenkort komt en vele denk ik met mij. Daarom wens ik je veel succes met het opzetten hiervan.

Verder zoals ik al zij, voor een boek/kennis moet je ook betalen en voor een goede handleiding om mijn hobby met nog meer plezier uit te kunnen voeren heb ik graag wat over!

Groeten Lambère
Door Regards
wslangerak schrijft:
Ik denk dat Lambère een NL handleiding bedoelt.

Al een poosje ben ik met de voorbereidingen daarvoor bezig, zie ook hier.

Omdat er veel schermafdrukken e.d. in voor zullen komen lijkt dit forum me niet de aangewezen plaats voor publicatie. In welke vorm dat gaat gebeuren moet ik nog even bekijken. In ieder geval houd ik je hier op de hoogte van de ontwikkelingen.

Gr,

Kees,

Je ben weer goed bezig, maar (volgens mij) heb je dit zelf ook al eens aangehaald: men is bezig met een nieuwe versie die gebruiksvriendelijker is.

Vind je het niet zonde van al je werk die je er dan in steekt?

Ik weet niet hoe dit werkt maar kan je het niet in een Wiki zetten? of maak er een .pdf file van.

Gr Rik
Door wslangerak
Regards schrijft:
... men is bezig met een nieuwe versie die gebruiksvriendelijker is.

Vind je het niet zonde van al je werk die je er dan in steekt?

Ik weet niet hoe dit werkt maar kan je het niet in een Wiki zetten? of maak er een .pdf file van.

Hallo Rik,

De nieuwe versie zou nog wel eens lang op zich kunnen laten wachten. Brian heeft vorige week aangegeven dat er - naast de behandeling van de "lopende zaken" en de forumvragen - bar weinig tijd overblijft om aan de nieuwe versie te werken. Hij is ook nog eens huisvader met 3 kids, dus....

't Zou zonde zijn - vind ik - als er mensen afhaken bij WD vanwege een taalprobleem. Ik gebruik WD nu 3 1/2 jaar en ik vind het ondanks het feit, dat het er soms niet uitziet, toch een wereldprogramma met alles erop en eraan. Ik moet zeggen dat ik ook nauwelijks meer naar het programma kijk nu alles zo'n beetje draait naar mijn zin. En dat heeft mij heel wat zelfstudie gekost...

Ik heb vandaag een mail gestuurd aan Brian (de maker van WD) met de vraag hoe hij er tegenover staat als er een nieuwe site in de lucht wordt gebracht, waarop m.b.v. screendumps een nederlandstalige handleiding van WD komt te staan. Met links naar alle officiële sites en forums uiteraard. En inderdaad de mogelijkheid om een PDF te downloaden, waar het hele verhaal ook in staat.

Eerst maar eens afwachten wat Brian er van vind. Ik hou jullie op de hoogte.

Gr,
Door Regards
wslangerak schrijft:
Hallo Rik,

De nieuwe versie zou nog wel eens lang op zich kunnen laten wachten. Brian heeft vorige week aangegeven dat er - naast de behandeling van de "lopende zaken" en de forumvragen - bar weinig tijd overblijft om aan de nieuwe versie te werken. Hij is ook nog eens huisvader met 3 kids, dus....

't Zou zonde zijn - vind ik - als er mensen afhaken bij WD vanwege een taalprobleem. Ik gebruik WD nu 3 1/2 jaar en ik vind het ondanks het feit, dat het er soms niet uitziet, toch een wereldprogramma met alles erop en eraan. Ik moet zeggen dat ik ook nauwelijks meer naar het programma kijk nu alles zo'n beetje draait naar mijn zin. En dat heeft mij heel wat zelfstudie gekost...

Ik heb vandaag een mail gestuurd aan Brian (de maker van WD) met de vraag hoe hij er tegenover staat als er een nieuwe site in de lucht wordt gebracht, waarop m.b.v. screendumps een nederlandstalige handleiding van WD komt te staan. Met links naar alle officiële sites en forums uiteraard. En inderdaad de mogelijkheid om een PDF te downloaden, waar het hele verhaal ook in staat.

Eerst maar eens afwachten wat Brian er van vind. Ik hou jullie op de hoogte.

Gr,

Kees,

Dat is dan jammer dat Brian er geen tijd voor heeft, is niet anders.

Je heb helemaal gelijk dat om zoiets mensen afhaken, ik gebruik het ook al een behoorlijke tijd maar makkelijk is anders ja, ook onlogisch ingedeeld.
Maar waar ik kan, help ik ook als er mensen vragen hebben, soms weet ik het ook niet en reageer hier dan niet op, zelf heb ik ook nog wel eens vragen en dan stel ik ze ook gewoon, mag geen probleem zijn.

Ik denk dat Brian dit een goed initiatief is dus ik denk dat hij dit alleen maar toe juicht dat je dit wilt doen.
Mocht je hulp nodig hebben dan wil ik ook mijn steentje hieraan bijdragen waar ik kan, je geeft maar een gil.

Gr Rik
Door wslangerak
Rik, dank voor je aanbod, zal ik zeker onthouden!

Ik heb inderdaad een zeer positief antwoord van Brian gekregen. Hij stuurt me nog de originele Engelse tekstgedeelten uit de code van WD, maakt het misschien iets makkelijker om de boel op te zetten.

Wordt vervolgd....