Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door petergroeneveld
Mike schrijft:
timpi schrijft:
ps: voor als je zin hebt om 'm in België te komen inpakken: http://link.marktplaats.nl/439822081 ;)

Tsja, kleine moeite, tis maar 353,6 km van Lippenhuizen (Nederland) naar Waregem (belgie), en dan weer even 353 km terug :laugh:

Maar waarom deze link?

Lijkt veel op deze aanbieding, nou ja aanbieding. B)
Door timpi

Ha ja, dat is 'em. Had de forumpost niet gezien.
Ik zocht gewoon even op marktplaats en vond de link - wist niet dat het een bekende van hier was.
Door cassiekai
ps: voor als je zin hebt om 'm in België te komen inpakken: link.marktplaats.nl/439822081

Ik begrijp goed dat je jouw station dit nog waard vind, alleen je moet je afvragen of anderen dat ook vinden. Ik heb nog zat spullen liggen die veel hebben gekost en bijna niet zijn gebruikt, als je dan ziet wat mensen nog maar bieden:( . Ik heb deze spullen nog lekker thuis liggen, kan mij er niet mee verenigen.

Een Davis Vue zou er wel inzitten financieel, een Oregon wmr200 dus ook. Het liefst natuurlijk een 2e handse VP2, dat zit er helaas dus niet in. Ik zou de Vue op de schuur kunnen plaatsen (4 mtr), dit is een stuk minder hoog. Ik zou bij deze altijd later nog een datalogger kunnen kopen. De wmr200 heeft deze al, dit is dus een voordeel.

Ik heb gelukkig nog wat tijd om te beslissen en vind het leuk om met jullie te filosoferen hierover.:)
Door jango
timpi schrijft:

Ik zocht gewoon even op marktplaats en vond de link - wist niet dat het een bekende van hier was.

mijn reactie is geheel off topic maar de bovenstaande bijdragen is ook een groot vraagteken.
Maar.
Mijn vermoedens zijn zeer groot dat je onder een andere schuilnaam aanwezig bent op het forum , waarom?

Van forum leden word ook verwacht dat ze even het profiel invullen en niet alleen een naam, zodat we ook weten met wie we te doen hebben en wat deze persoon heeft.

En als je Nicolas niet bent, wat is dan je betrokkenheid met Weatherservice.

groet Jan
Door Overijse
jango schrijft:
timpi schrijft:

mijn reactie is geheel off topic maar de bovenstaande bijdragen is ook een groot vraagteken.
Maar.
Mijn vermoedens zijn zeer groot dat je onder een andere schuilnaam aanwezig bent op het forum , waarom?

Van forum leden word ook verwacht dat ze even het profiel invullen en niet alleen een naam, zodat we ook weten met wie we te doen hebben en wat deze persoon heeft.

En als je Nicolas niet bent, wat is dan je betrokkenheid met Weatherservice.

groet Jan

Geheel OFFTOPIC

Als ik het goed heb is Timpi de beheerder van weerstation Proven. Dus niet nodig om heksenjacht te houden.

Terug ONTOPIC

@Casseikei

Laat je niet afschrikken door het stadseffect, niet iedereen meet op de perfecte meetplek.

Voor de keuze van je weerstation kan ik enkel zeggen : bekijk je budget, lees de reviews van de verschillende stations en volg je hart.

Succes met de moeilijke keuze en daarna alvast veel plezier met de weerhobby gewenst.

Grtz
Kris
Door timpi
Oei oei, ik heb hier precies nogal wat commotie veroorzaakt... Dus neen, mijn naam is niet Nicolas maar Tim, en ik ben inderdaad de beheerder van een Provens weerstation zoals Kris schrijft. Het enige wat ik gemeenschappelijk heb met die Nicolas is de provincie waarin ik woon :p maar voor de rest geen link met Weatherservice!

Mijn excuses voor al die misverstanden hoor... Een Vantage Pro voor 500 Euro leek me eerst een goede koop, maar na wat meer in detail gekeken te hebben, geef ik jullie gelijk. Enfin, ik dacht mijn ps eventjes weg te halen in mijn eerste forumpost, maar dat gaat blijkbaar niet meer.

Dus verder ontopic: Casseikei, als je nog info nodig hebt over de Vantage Vue, dan hoor ik het wel! :)

groeten
TIM ;)
Door André
Hans , ik heb een Oregon en die is ook zeer goed en de prijs valt wel mee ,je kun ook de windmeter apart plaatsen dus zou het geen probleem mogen zijn . Ik heb hier ook sinds kort een Davis pro2 wirless met fan en dattalogger draaien en ik moet zeggen ik heb daar wel meer plezier mee en de weergave is wel juister maar de andere kant van de medaille is dat het wel een zeer duur station is .
André
Door cassiekai
Hoi André,

Je schrijft dat je van de Davis meer plezier hebt, in welk opzicht? In welke mate meet je verschillen t.o.v Oregon?
Door André
Hij is in alle opzichten volmaakter ,meer mogelijkheden en hij geeft kleinere waarden aan vb de neerslag is met de DAVIS tot op 0,2 l terwijl de oregon per 1l geeft. De windmeter is ook veel gevoeliger en geeft daardoor ook juistere snelheden af.Ik zie het verschil want de twee windmeters staan tesamen op dezelfde paal juist onder elkaar en door het feit dat de termometerhut uitgerust is met een fan zie ik ook verschil in temp vooral bij zonneschijn .
Als je min of meer de perfectie wilt is de DAVIS pro 2 wel een dure maar goede koop.Kijk eens op www.weerstationkopen.nl . Hamonline in Zoetermeer vind je alles over weerstations en Dick is de ideale man voor uitleg te geven ,de mijne komt ook van daar en het is een goede sevice.
André