Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door SpeedyGJ
Bedankt heb het even gedaan!
Straks Luc mailen en dan zien we wel wanneer ik in de lijst kom ;)
Door hanszzz
Mee doen? ;)

Je weerstation moet minimaal 2 maanden door jezelf getest zijn op betrouwbaarheid.

:woohoo: Gj heb je nog even tijd om aan je website te knutselen en te verhuizen :silly:

grt Hans
Door SpeedyGJ
Minimaal 2 maanden?
Davis stations zijn betrouwbaar, en de locatie is precies het zelfde als de voorgaande...
Die 2 maanden zal wel voor beginners zijn neem ik aan? Hmm ben ik dat nu ook? :D
Door SpeedyGJ
Waarschijnlijk toch pech...
Low battery... en dat al na een 1 dag....dat kan toch niet goed zijn?
Als ik even info heb opgezocht lijkt het op een defecte ISS, als dat zo is heb ik er dus als nog weinig aan, ja alleen overdag als het licht is maar goed..en wat nu verder? Condensator kan ik niet vinden.
Mensen die dit probleem hebben bellen naar Davis en krijgen een nieuwe ISS, maar dat zal voor mij niet het geval zijn gezien ik deze 2de hands heb. Nou ja eens kijken wat die vannacht gaat doen anders maar pech hebben....
De moed begint zo langzamer hand behoorlijk in te zakken, eerst al die problemen op de pier en vervolgens nu dit.....blehhhh zo wordt een hobby niet leuk meer.
Anyway iemand die nog wat informatie kan vinden? Ik heb tot nu toe alleen maar slechte antwoorden gekregen (lees nieuwe ISS)
Door WeerStationWoerden
heb zelf wel eens pech ... maar volgens mij ga jij het dik winnen ;)
hoop voor je dat alles zo snel mogelijk word opgelost .
zeg maar zo morgen weer een dag met nieuwe mogelijkheden en oplossingen .
en geef nooit op !
succes

Gert
Door SpeedyGJ
De condensator lek lijkt me stug, toen mijn VP2 deze kuren had duurde het minstens een week voor de batterij leeg was. Zonet nog maar even wat opgezocht en lijkt steeds meer op dat de ISS niet goed is. Hoe en wat kan ik niet echt vinden helaas, solar panel defect lijkt me stug want zelfs dan zou de batterij het minstens een week moeten meegaan.

Zit momenteel maar een paar dingen op:

1: Ik vervang de condensator (mits die erin zit want kan het niet vinden) en plug een nieuwe batterij in en kijken wat het doet.

2: Ik moet maar weer geduld hebben en een nieuwe ISS a 209 euro of een nieuwe VP2 ISS a 295 euro kopen.

3: Verkoop de boel maar weer en heb niks, veel krijg je er dan helaas niet meer voor gezien het om een defect gaat, enige waarde heeft de console/datalogger nog.

Goed ik moet maar zien wat de opties zijn, jammer dat er geen stroomtoevoer naar toe kan, dan was dit probleem gelijk opgelost.

Als iemand nog tips hebben, laat het maar weten.
Door Snarf2000
Niet te depressief worden he?
Er rolt door je pech vast niet weer een VP2 door de bus.:laugh: :laugh: :laugh:

Die kans heb je gehad:P :P

Maar een mail naar Davis kan misschien verhelderend werken.
Dat is de plek waar alle ellende bij elkaar komt.
Of misschien een telefoontje naar een importeur? B)

En anders verkopen?
Ja, prima, maar dan wel naar diegene waarvan jij hem hebt gekocht.
Ik neem aan dat hij voor "goed" is verkocht.
En als hij niet goed is, MOET hij hem terug nemen.

Anders hebben we straks een herhaling van wat je hier hebt geschreven.:(

Grt. Frans B)
Door ws vreewijk
Hoi Speedy,

Twee dingen ik heb wat google werk gedaan controleer de draadjes van je solar panel
ook of ze goed in het stekkertje zitten.

doe een nieuwe setup en wacht af.

sterkte

gr Chris

ps er is ook nieuwe firmware voor de console maar daar moet ervaring mee hebben om te updaten er is een probleem in de tijdsduur datie low batt detecteerd in de firmware is dat opgelost,MAAR misschien is dat bij jou niet nodig.
Toch lees deze link maar even

http://athena.trixology.com/index.php?topic=359.0
Door SpeedyGJ
Nope weet ik ;)

Anyway mail naar Davis kan, mijn engels is echter niet al te goed dus dat maakt het lastig.
Importeur wordt wel lastig gezien ik deze 2de hands heb en niet bij een winkel heb gekocht.

En ja daar zit wel wat in, en natuurlijk verwacht ik dat die het gewoon doet, echter 200 euro voor dit systeem, het kan er wel mee door gezien eigenlijk alles het gewoon doet.
Als ik nu alles terug moet sturen en 200 euro terug heb dan kom ik tot de volgende conclusie:

1: Pakket opsturen, 200-6.75=193.25
2: Nieuwe console / datalogger 169+149=318 en dan heb ik de ISS er nog niet bij.
3: Nieuwe ISS kost 209 euro Vue / 295 VP2.

Uiteindelijk kan ik net zo goed de console / datalogger gewoon houden en bij een meevalleer een nieuwe ISS gaan kopen.
En nu gewoon zo door blijven gaan met in de nachten misschien uitvallen.

Deprie worden hierdoor...liever niet maar je moed zakt natuurlijk wel weg na al die tegenslagen die ik heb gehad.
Anyway, voor nu laat ik het eerst maar zo, vannacht geen uitval gehad dus even bekijken hoe lang het gaat duren voor de eerste uitval er is. HWA gaat dus even niet door, website...pleur eerst cumulus er wel in en zie het later wel weer als alles 100% werkt. Voor nu ga ik er geen tijd in besteden.

Edit:
Melding is nu weg..erg apart!
Door ws vreewijk
Hi Speedy ,

ik zou eens rustig afwachten,deze melding komt vaker voor en verdwijnd weer heb ik gelezen.

of:
Soms is de 3 volt lithium ook niet zuiver op de graad die dingen worden weinig verkocht en je kan zo maar een zeperd hebben gekocht.

misschien heb je geluk en is het opgelost.
gr Chris
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9