Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door GosZk
Hallo,

Inmiddels heb ik al een hoop gelezen over zelf gemaakte weerhutten. Zoals deze, deze en deze topics maar door mijn twee linker handen en weinig zelfvertrouwen lukt het niet om een start te maken, vandaar dit topic :)

Ik zou graag een soort boodschappenlijstje willen maken van materiaal dat nodig is om een weerhut te maken want volgens mij ben ik er nog lang niet.

- Louvre panelen *
- Watervast verlijmd multiplex voor boven- /onderkant + schuindak. (Hoe dik?)
- Rvs schroeven.
- "Blokjes" voor het schuine dak.
- Verf.
- Uuuuhmm, help. :blush:

* Voor de louvre panelen heb ik een folder opgehaald van Cando en ik zou graag willen weten hoe groot de gemiddelde hut is. Volgens mij wordt het erg groot als de officiële vastgestelde maten aangehouden worden en dat is ook niet mijn bedoeling of hebben jullie dat wel?

Cando opties:
Afbeelding
Bron en meer info: Cando

Ik zit er nu over te denken om de hut op de schutting te monteren. Hierdoor vangt de hut wind maar hangt deze wel hoger dan de voorgeschreven 1.50 m. Zal op korte termijn even een foto plaatsen van de tuin dan kunnen er misschien ook tips gegeven worden voor goede plek. (Of loop ik nu op de zaken vooruit :D)

Alvast bedankt voor de reacties.
Door GosZk
Hallo Geert,

Die optie heb ik ook overwogen maar ik verwacht een nauwkeurig resultaat te behalen met een hut.
Daarnaast is dit natuurlijk ook een uitdaging en iemand met twee linker handen moet toch ook wel een weerhut kunnen maken? :D

Toch bedankt voor je input.
Door tinuz97
Ik zou ook goeie verf nemen,uv bestendige......die had ik er althans opzitten,hoogglans.
Maar ik zou als ik jou was voor de davis schoteltjes gaan,minder werk en zeker wel zo nauwkeurig als een zelfbouwhut....ik was voor de hut toen meer kwijt als de davis hut kost namelijk.
Maar geef je daar niks om,en knutselt graag,dan uiteraard zelf bouwen.
Door baroman
Beste allemaal

Scheelt zo`n ventilator nu echt in een sensorhut??
Ik heb er een van meteo Mierij gekocht maar zonder een ventilator.
Of is dit bedoeld om het tuinefect tegen tegaan.

Ronnie..
Door Willie
Weerhut koeling??
Heb een ventilator op opwekken (zelf produceren) van warmte gemeten.
Door de wrijving bij een snel draaiende komt ook warmte vrij dus dan klopt de meting in een weerhut nog niet.
Waren PC koelingen (ventilatoren) van processor en een van de kast.
Ben nu opzoek naar en langzaam draaiende ven die op zonnecel kan.
Minder wrijving minder warmte afgifte en er hoeft alleen lucht verplaatsing te zijn om de werkelijke buitentemperatuur aan te geven.

Meet nu aan zuidkant in de zon en noord kant in de schaduw en het verschil is in een meet schotel ( weerhut)nog te groot vandaar de zoek tocht naar een goede ventilator.
Door JPC
Als de de lucht naar de sensor toe blaast, gaat het fout.
Zuig je de wind er langs, dan krijg je verse lucht en niet die van de ventilator.