gerblok schrijft:
Ik kan zeker op internet, dit werkt als vanouds. Ik gebruik een mac, maar op m'n windows laptop heb ik dezelfde problemen. Als ik de ftp upload test met meteohub doet. Komt deze gewoon aan op de homesite. Alleen de weather networks upload komt niet aan. Bij de uploads van de meteohub staat wel hetweeractueel.txt, maar wordt niet uitgevoerd.
Ger
1. Heb je de datum van die test-upload gecontroleerd? Bij elke test wordt hetzelfde bestand opgeladen. Verwijder eerst het test-bestand van de server.
2. Test dan in meteohub opnieuw of de ftp werkt via scherm "
Setup Push Service"s knop "
Save&test".
3. Staat op datzelfde scherm daar wel een vinkje in
FTP-Upload activated? Als dat er niet staat wordt er wel een testbestand verstuurd maar natuurlijk niet de normale bestanden
4. Controleer op de meteohub pagina "
Schedule FTP uploads of Graphs and Data" of alles goed staat. Dus of er iets om de paar minuten moet worden opgeladen.
5. Staat er op hetzelfde scherm een vinkje bij "
Store local copy in ...."? Zo ja, dan kan je via het lokale netwerk controleren of de gegevens door Meteohub worden aangemaakt. Elke keer als er opgeladen moet worden zet Meteohub op z'n eigen schijf een kopie van de op te laden gegevens.
6. Als alles goed lijkt wordt het ijd om in de logfile van Meteohub te kijken. Dat gaat eenvoudig door op de derde menukeuze links te klikken. Dan kan je alle logs bekijken. Let op. Als je een log selecteert duurt het even (enkele secondes of meer) voordat die log verschijnt.
Succes,
Weerstation Herent.