Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door gerblok
Als ik c:\\wdisplay\\ftplog.txt doet. Krijg ik nu een leeg scherm.
Terwijl dat eerst kladblok opende en ik meteohub/public/myweb/uploads was, met de inhoud die ik reeds gemaild heb, meer niet.
Ger
Door herent
gerblok schrijft:
Ik kan zeker op internet, dit werkt als vanouds. Ik gebruik een mac, maar op m'n windows laptop heb ik dezelfde problemen. Als ik de ftp upload test met meteohub doet. Komt deze gewoon aan op de homesite. Alleen de weather networks upload komt niet aan. Bij de uploads van de meteohub staat wel hetweeractueel.txt, maar wordt niet uitgevoerd.
Ger

1. Heb je de datum van die test-upload gecontroleerd? Bij elke test wordt hetzelfde bestand opgeladen. Verwijder eerst het test-bestand van de server.
2. Test dan in meteohub opnieuw of de ftp werkt via scherm "Setup Push Service"s knop "Save&test".
3. Staat op datzelfde scherm daar wel een vinkje in FTP-Upload activated? Als dat er niet staat wordt er wel een testbestand verstuurd maar natuurlijk niet de normale bestanden
4. Controleer op de meteohub pagina "Schedule FTP uploads of Graphs and Data" of alles goed staat. Dus of er iets om de paar minuten moet worden opgeladen.
5. Staat er op hetzelfde scherm een vinkje bij "Store local copy in ...."? Zo ja, dan kan je via het lokale netwerk controleren of de gegevens door Meteohub worden aangemaakt. Elke keer als er opgeladen moet worden zet Meteohub op z'n eigen schijf een kopie van de op te laden gegevens.
6. Als alles goed lijkt wordt het ijd om in de logfile van Meteohub te kijken. Dat gaat eenvoudig door op de derde menukeuze links te klikken. Dan kan je alle logs bekijken. Let op. Als je een log selecteert duurt het even (enkele secondes of meer) voordat die log verschijnt.

Succes,
Weerstation Herent.
Door gerblok
Ik had alles goed staan en het werkte ook. Op 28 september om 04:30 uur stopte de uploading,zonder aanwijsbare reden (voor mij midden in de nacht). Ik heb nadien div. malen de handleidingen uitgevoerd. Ook de ftp test uitgevoerd, alles ok de test verschijnt op de homesite. Ook hetweeractueel aangevinkt en ge-saved. toch krijg ik geen hetweeractueel.txt op de home site.

Ger
Door gerblok
Punt 1 t/m 5 klopt en kan/heb ik gecontroleerd. Punt 6 begrijp ik niet waar ik moet zoeken Menu3 ?
Ger
Door herent
gerblok schrijft:
Ik had alles goed staan en het werkte ook. Op 28 september om 04:30 uur stopte de uploading,zonder aanwijsbare reden (voor mij midden in de nacht). Ik heb nadien div. malen de handleidingen uitgevoerd. Ook de ftp test uitgevoerd, alles ok de test verschijnt op de homesite. Ook hetweeractueel aangevinkt en ge-saved. toch krijg ik geen hetweeractueel.txt op de home site.
Ger
Maar er is technisch geen verschil tussen de test upload en de andere bestanden ANDERS dan een vinkje of een onjuiste tijdsetting. Als het ene werkt Dat wil zeggen er wordt een NIEUW testbestand naar de server gezonden, moet het andere ook werken.

Maar gaat het nu om alleen 1 bestand voor HWA of lukken ook andere uploads niet?

Voor HWA moeten helemaal onderaan het scherm "Upload of local weatherdata ..."
a. ook een vinkje staan bij "Upload data for weather Networks" EN
b. moeten in het stukje daar boven ook de juiste sensoren zijn geselecteerd (denk ik).
c. Ook een tijd geselecteerd zijn zoals b.v. 5 minutes.

Op 28 september om 04:30 uur stopte de uploading,zonder aanwijsbare reden
Soms worden interne zaken verstoord door een nieuw release van de software, dus heb je de meteohub al opnieuw gestart via "Maintenance en de knop "reboot"?
Door gerblok
Al deze punten al diverse malen uitgevoerd. Ook reboot . Alleen kan ik de logfile niet controleren.
Ger
Door herent
gerblok schrijft:
Punt 1 t/m 5 klopt en kan/heb ik gecontroleerd. Punt 6 begrijp ik niet waar ik moet zoeken Menu3 ?
Ger
Bijlagen
logMeteohub.jpg
logMeteohub.jpg (55.7 KiB) 2756 keer bekeken
Door gerblok
Heb ik ook gevonden , maar dat is een hel lijst en div. loggers
Ger
Door gerblok
Ik heb de logfile van de meteohub bekeken ik kan daar niets over de uploadtest of de gewone upload vinden.
Ger
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9