Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door WinRAR.be
weerzoetermeer schrijft:
Yep, dat zou het wel eens kunnen zijn. In ieder geval de moete om na te kijken. Dus Winrar.be, wat voor software gebruik je en welke versie.

Gebruik je misschien een hub voor de usb poorten? Mijn ervaring is dat dit niet altijd even stabiel is.

@Thierry & John:
1. de gebruikte software is Weatherlink versie 5.8.2
2. geen hub. Rechtsreeks v.d. Envoy naar pc usb poort.
[Sorry voor de late reactie... Was even druk met wat anders bezig...]
Door WinRAR.be
pb2rdf schrijft:
@Winrar.be
Wat geeft het log, de grafiek aan in Weatherlink. Mist deze ook dezelfde data als in de grafiek op HWA ?

Na het herstarten van de pc is er terug "contact" en wordt alle data netjes ingelezen. De grafieken in Weatherlink zijn dus niet onderbroken.
Alleen kunnen we niet in de tijd teruggaan, en daardoor komen er gaten in de grafieken op hwa.
Kijk eens naar de ontvangsthistory grafiek (Reception history)
Als het alleen HWA is, dan is er een uploadprobleem van openweerdata.htm, denk ik.

Hierbij een weekoverzicht:

Ziet er goed uit... Of zie ik iets over het hoofd?
Bijlagen
ontvangst.JPG
ontvangst.JPG (58.92 KiB) 2551 keer bekeken
Door WinRAR.be
pb2rdf schrijft:
Algemene opmerking : Kijk eens naar versie WL, firmware VP2 console, drivers usb etc.

Zie printscreen met alle gegevens:

Als er opmerkingen of suggesties zijn hoor ik het graag.
[Vreemd... Gisteren 28°C in de kamer en de verbinding bleef intact...]
Door osjohn
Er is nieuwe firmware, je kan hem bij Davis downloaden en rechtstreeks via je computer laten upgraden.

Maar die firmware heeft niets met je USB verbinding te maken, heeft vooral met de dataoverdracht van je windcubs ( die gemod. zijn ) te maken.

John
Door pb2rdf
WinRAR.be schrijft:
pb2rdf schrijft:
Algemene opmerking : Kijk eens naar versie WL, firmware VP2 console, drivers usb etc.

Zie printscreen met alle gegevens:

Als er opmerkingen of suggesties zijn hoor ik het graag.
[Vreemd... Gisteren 28°C in de kamer en de verbinding bleef intact...]

Ontvanst rapportage is niks vreemds mee, vergelijk maar met weergave van mijn console diag. Ik heb geen hikups in mijn grafieken
Hierbij mijn console diag :

Installeer WeatherLink Utility: CP210X USB to Serial Converter.
Vooraf je software stoppen.
Dan in WL serieel instellen, com3, baudrate 19200, zo werkt het bij mij.
Vervolgens zou ik de fw updaten, V1.82, te downloaden bij Davis : http://www.davisnet.com/support/weather/software_frmwr.asp
WL hoef je niet te upgraden van 5.82 naar 5.83, maar kan wel.

grtn, Peter
Bijlagen
vp2_console_diag.gif
vp2_console_diag.gif (6.09 KiB) 2551 keer bekeken
Door WinRAR.be
O.K.
@allen: bedankt voor de suggesties en tips.
'k Zal e.e.a. ter harte nemen en de firmware update staat hoog op mijn agenda.
Nog een zijdelingse vraag: hoe kun je Weatherlink automatisch laten mee opstarten als je de pc opnieuw opstart (os: Viste ultimate)?