Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Meteonoord
Tot op heden had ik de wind, UV, neerslag meting etc. aan één mast.

Dit ga ik nu splitsen. Ik heb een anemometerkit aangeschaft waar ik wind etc op ga zetten.

De rest gaat naar een andere positie. Zie ik het goed dat als ik de stekkers eruit haal direct de verbinding voor dat betreffende apparaat verbroken is en ik de apparatuur over kan brengen naar een nieuwe lokatie. Daar de zaak in het lood zetten en verder afstellen ( UV etc. ), stekkers er weer in en klaar is Kees ?

Ik ben dan hooguit gegevens kwijt van de tijd van overplaatsing ( ca. 15 min. )

Is dit allemaal juist ?

Ik hoor graag jullie mening.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door osjohn
Als je de ISS verplaats, zal je eerst voor de veiligheid de batterij moeten verwijderen, even wachten tot de gegevensoverdracht gestopt is ( condensator geeft nog een bepaalde tijd voeding ) daarna kan je hem met een gerust hart verplaatsen.

Bij het plaatsen van de anemometerkit, eerst even de dipschakelaar in de goede stand zetten.

John
Door weerzoetermeer
Hoi John,

Waarom zou je de batterij verwijderen als je enkel de windmeter kabel los hoeft te maken? Ik heb regelmatig lopen slepen met mijn ISS maar nooit een probleem gehad. Ik haal wel altijd de regenmeter even uit de ISS vanwege de wip-wap.

Of begrijp ik iets niet goed?

Gr.
Thierry
Door Meteonoord
weerzoetermeer schrijft:
Hoi John,

Waarom zou je de batterij verwijderen als je enkel de windmeter kabel los hoeft te maken? Ik heb regelmatig lopen slepen met mijn ISS maar nooit een probleem gehad. Ik haal wel altijd de regenmeter even uit de ISS vanwege de wip-wap.

Of begrijp ik iets niet goed?

Gr.
Thierry

Dit lijkt mij ook, Thierry.
Door tinuz97
Ik heb een anemometerkit aangeschaft waar ik wind etc op ga zetten.
Ik neem aan dat je alleen de windmeter bedoeld?
Tevens ben ik ook benieuwd of je nu wel of niet zo de 'stekker' eruit mag halen.
Door osjohn
Ik hou van veiligheid, als er per toeval condens op je print zit, en je gaat hem verplaatsen, dan kan condens een druppel worden en sluiting veroorzaken.

Thierry. iedereen werkt anders.

John
Door osjohn
Hier nog een kleine aanvulling voor het draadloos maken van je windmeter voor de Vantage.

Met de draadloze unit voor de windmeter kan je ook een temperatuur- of een temp./hum. sensor op aansluiten.

Je kan dan bv je windmeter en een temp/hum grondstation bouwen op een anemometer kit 6332EU.

Temperatuur sensor van de 6332
temp/hum sensor van de ISS, zelf inbouwen in een vantage weerhut.

Het is wel wat hobbyen maar dan heb je ook wat.

John
Door Meteonoord
osjohn schrijft:
Hier nog een kleine aanvulling voor het draadloos maken van je windmeter voor de Vantage.

Met de draadloze unit voor de windmeter kan je ook een temperatuur- of een temp./hum. sensor op aansluiten.

Je kan dan bv je windmeter en een temp/hum grondstation bouwen op een anemometer kit 6332EU.

Temperatuur sensor van de 6332
temp/hum sensor van de ISS, zelf inbouwen in een vantage weerhut.

Het is wel wat hobbyen maar dan heb je ook wat.

John

Hi John,

Een waarheid als een koe echter zoals je weet heb ik ook mijn beperkingen.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Groet,

Bert J. van Bergen