Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door osjohn
Ik heb zelf het temperatuurstation de 6372 verandert, het wireles ( zonder zonnepaneel ) zenderkastje vervangen door de 6332EU ( met zonnepaneel )

Ook uitgeprobeert de windmeter, dat ging ook samen.( of ik ben een uitzondering )

Ik denk zelfs, met de laatste versie 6372 je een solardekseltje kan monteren zodat hij minder batterijen verbruikt. ( 7,95 euro batterijtje )

Bert, ik heb niet alles uitgeprobeert, maar ik denk ook dat er een standaart print is.

John
Door Meteonoord
Gezien het feit dat op dit forum schijnbaar de opzet is om elkaar neer te halen etc., te gaan discusieren over feiten die niet door de topic opsteller genoemd worden, wil ik graag dat, het door mij op gezette topic “ Verplaatsen neerslag meting “ , per direct wordt gesloten.

Ik heb geen zin oeverloos te moeten discussiëren omwille van de discussie.

Prima, een ieder KRIJGT van mij gelijk los van het feit of hij gelijk heeft of niet.

Ik probeer op een positieve manier met mijn hobby bezig te zijn maar dat word door een aantal, zich collega’s noemende individuen, wel zwaar op de proef gesteld.

Ik kan er niet tegen dat er met twee maten wordt gemeten. In een ander topic heb ik al gesteld ( vrij vertaald ) :

- of je doet het perfect maar dan ook echt perfect,
- of je doet het naar eer en geweten waarbij foutjes dienen te worden ingecalculeerd.

Een argument “ maar dat heb jij niet nodig “ is dan ook geen argument zeker niet als er ook anderen van deze gegevens gebruik gaan maken.

Ondanks het feit dat ik er wel eens anders over dacht dan de meerderheid wil dat niet zeggen dat dat negatief zou zijn Wellicht kijk ik er wat anders tegenaan en ben ik niet afhankelijk van sponsors, grote namen als KNMI, MC, het aantal hits etc., zaken die mij totaal niet raken.

Het feit dat ik soms de door mij gevonden oplossingen niet op het forum zet zit hem in het feit dat de mensen die er het minst voor doen als eerste klagen dat de oplossing op het forum moet. Dat is ook de reden dat, als ik mensen help daar waar ik kan, ik dat via PM of e-mail doe. Mijn opzet is helpen daar waar ik kan en niet het neersabelen van mensen.

Rest mij nog te vermelden dat er natuurlijk ook een aantal mensen zijn die wel collega’s helpen en ik denk dat een ieder wel weet wie hier mee worden bedoeld.

Aangezien dit in hoofdzaak ontstaan is in dit topic plaats ik dit bericht hier echter ik kan mij ook voorstellen dat de hh moderatoren hier anders over denken. Reden te meer om dit topic te sluiten.

Ondanks alles, een collegiale groet,

Bert J. van Bergen

Ps. Al hebben we hier geen orginele limburgse vlaai, de koffie is hier zo vers gezet.
Door tinuz97
Bert ik zeg dit niet snel,maar het vald mij de laatste tijd wel erg op dat als je vragen niet snel beantwoord worden (zie een vorig topic van je) dat je ongeduldig wordt,gaat het over een anemometer in het algemeen,en niet over de atk die jij bezit gaan we opeens offtopic,in een topic van mijzelf bv dat je niet geintresseerd bent in wc verhalen als ik zeg dat ik veel neerslag heb/had.
Srry,maar nu ben ik de kluts kwijt :side:
Maar als jij het gesloten wil hebben,tja wie ben ik dan,ik vond het juist interessant worden,en heb niet eens het idee dat er iemand 'neergehaald' wordt/is? Of zie ik de klepel niet hangen?
En begrijp me niet verkeerd,dit is niet neerbuigend of iets dergelijks bedoeld.
Als je een vraag steld hier over een atk lijkt het me logisch dat mensen met opties komen,wat wel en niet kan etc? Daar vraag je toch om?
Door Meteonoord
tinuz97 schrijft:
Bert ik zeg dit niet snel,maar het vald mij de laatste tijd wel erg op dat als je vragen niet snel beantwoord worden (zie een vorig topic van je) dat je ongeduldig wordt,gaat het over een anemometer in het algemeen,en niet over de atk die jij bezit gaan we opeens offtopic,in een topic van mijzelf bv dat je niet geintresseerd bent in wc verhalen als ik zeg dat ik veel neerslag heb/had.
Srry,maar nu ben ik de kluts kwijt :side:
Maar als jij het gesloten wil hebben,tja wie ben ik dan,ik vond het juist interessant worden,en heb niet eens het idee dat er iemand 'neergehaald' wordt/is? Of zie ik de klepel niet hangen?
En begrijp me niet verkeerd,dit is niet neerbuigend of iets dergelijks bedoeld.
Als je een vraag steld hier over een atk lijkt het me logisch dat mensen met opties komen,wat wel en niet kan etc? Daar vraag je toch om?

Onbegrijpelijk verhaal, slecht leesbaar. Plaats op de juiste manier de leestekens dan wordt het een stuk duidelijker.

Advies : Lees de onderwerp regel.

Maar ja............ wie de schoen past, trekke hem aan, niet waar ?

Groet,

Bert J. van Bergen
Door Meteonoord
Meteonoord schrijft:
Tot op heden had ik de wind, UV, neerslag meting etc. aan één mast.

Dit ga ik nu splitsen. Ik heb een anemometerkit aangeschaft waar ik wind etc op ga zetten.

De rest gaat naar een andere positie. Zie ik het goed dat als ik de stekkers eruit haal direct de verbinding voor dat betreffende apparaat verbroken is en ik de apparatuur over kan brengen naar een nieuwe lokatie. Daar de zaak in het lood zetten en verder afstellen ( UV etc. ), stekkers er weer in en klaar is Kees ?

Ik ben dan hooguit gegevens kwijt van de tijd van overplaatsing ( ca. 15 min. )

Is dit allemaal juist ?

Ik hoor graag jullie mening.

Groet,

Bert J. van Bergen

UPDATE !

Er bereiken mij per e-mail een aantal vragen.

Voor alle duidelijkheid even nog duidelijker gesteld :

Van de huidige situatie haal ik alleen de wind zaken los en zet die op de nieuwe anemometerkit.

De rest blijft gewoon functioneren maar wordt alleen verplaatst naar een nieuwe locatie op ons terrein.

Thats all !

Voor de rest graag on topic zolang dit topic nog open is.
Door tinuz97
Dit bedoel ik dus..............
Zegt dus meer iets over jezelf als over mij om een lang verhaal kort te maken.
Afijn,ik ga niet verder in discussie,daarvoor kom ik niet op dit forum.
Ik ben hier om mijn ervaringen en oplossingen te delen,iets waar jij zowiezo problemen mee hebt,en op spelfouten,cq komma's letten,maar fatsoenlijk iemand helpen of een oplossing plaatsen is teveel moeite voor je,get a life.
Door Meteonoord
tinuz97 schrijft:
Dit bedoel ik dus..............
Zegt dus meer iets over jezelf als over mij om een lang verhaal kort te maken.
Afijn,ik ga niet verder in discussie,daarvoor kom ik niet op dit forum.
Ik ben hier om mijn ervaringen en oplossingen te delen,iets waar jij zowiezo problemen mee hebt,en op spelfouten,cq komma's letten,maar fatsoenlijk iemand helpen of een oplossing plaatsen is teveel moeite voor je,get a life.

Je krijgt gelijk, jochie.

Einde off topic discussie !!