Algemeen forum voor discussie over de website
Door Regards
Eckie76 schrijft:
. . .
Ik denk wel dat je dan de hele pagina en de menu's ook in het Frans moet kunnen laten weergeven als optie. Volgens mij moet dat niet een heel grote klus zijn met alle scripts die we tegenwoordig rijk zijn. . .

Ik gebruik hiervoor Joom!Fish, werkt perfect, je moet alleen alles dubbel doen.
Je kan hiermee alles vertalen, menu's, modules, teksten, banners, links etc.
Kijk maar op mijn pagina, klik boven aan de pagina op het 'pulldown' (zelfde als de Login bij HWA) menu Taal/Language en dan op Dutch of English.
Voor het Forum kan je een aparte sectie maken met de Taal.

Gr Rik
Door Meteonoord
Regards schrijft:
Eckie76 schrijft:
. . .
Ik denk wel dat je dan de hele pagina en de menu's ook in het Frans moet kunnen laten weergeven als optie. Volgens mij moet dat niet een heel grote klus zijn met alle scripts die we tegenwoordig rijk zijn. . .

Ik gebruik hiervoor Joom!Fish, werkt perfect, je moet alleen alles dubbel doen.
Je kan hiermee alles vertalen, menu's, modules, teksten, banners, links etc.
Kijk maar op mijn pagina, klik boven aan de pagina op het 'pulldown' (zelfde als de Login bij HWA) menu Taal/Language en dan op Dutch of English.
Voor het Forum kan je een aparte sectie maken met de Taal.

Gr Rik

Hi Rik,

Een ieder die zijn talen beheerst zal je kunnen vertellen dat de vertaling door een software programma nimmer goed kan zijn. Woord voor woord vertalen zal nog wel gaan maar van een goede zinsopbouw is nimmer sprake.

Daar komt bij dat er in de diverse talen ook wel woorden zijn die nagenoeg hetzelfde zijn doch een heel andere betekenis hebben.

Ik ben het dan ook eens met Luc : Niet aan beginnen.
Laten we eerst maar eens onze energie steken in de huidige site en metingen, zodat die vlekkeloos verlopen.

Groet,

Bert
Door wslangerak
Meteonoord schrijft:
... dat de vertaling door een software programma nimmer goed kan zijn. Woord voor woord vertalen zal nog wel gaan maar van een goede zinsopbouw is nimmer sprake ...

Helemaal mee eens. Joom!Fish is overigens geen vertaalmechanisme, het zorgt er alleen voor dat je meertalige content op eenvoudige wijze in je site inbouwt. De vertaling zal je zelf moeten doen.
Door Regards
wslangerak schrijft:
Meteonoord schrijft:
... dat de vertaling door een software programma nimmer goed kan zijn. Woord voor woord vertalen zal nog wel gaan maar van een goede zinsopbouw is nimmer sprake ...

Helemaal mee eens. Joom!Fish is overigens geen vertaalmechanisme, het zorgt er alleen voor dat je meertalige content op eenvoudige wijze in je site inbouwt. De vertaling zal je zelf moeten doen.

Wie zegt dan dat Joom!Fish een vertaalmechanisme heeft? ik heb geschreven: Je kan hiermee alles vertalen heb dit zelf 'vertaald' (met mijn Jip & Janeke Engels).

Gr Rik
Door Meteonoord
Regards schrijft:
wslangerak schrijft:
Meteonoord schrijft:

Wie zegt dan dat Joom!Fish een vertaalmechanisme heeft? ik heb geschreven: Je kan hiermee alles vertalen heb dit zelf 'vertaald' (met mijn Jip & Janeke Engels).

Gr Rik

Sorry Rik, maar je moet de berichten wel goed lezen. Ik heb in zijn algemeenheid gesproken en Kees heeft iets over Joom!Fish geschreven.

Hoe kunnen we nu in hemelsnaam nu denken aan andere talen als sommigen onze eigen taal al niet goed gebruiken dan wel lezen?

Groet,

Bert
Door beneluxmeteo
@Bert,

Helemaal mee eens. Laat deze site lekker zo lopen zoals het nu loopt, voordat we weer eindeloze discussies krijgen over de metingen van onze buurlanden.. Zie het alweer helemaal voor me.. Gewoon zo laten, en eventueel dit alles naar de hele verre toekomst verschuiven...

Groet,
Johan
Door Meteonoord
beneluxmeteo schrijft:
@Bert,

Helemaal mee eens. Laat deze site lekker zo lopen zoals het nu loopt, voordat we weer eindeloze discussies krijgen over de metingen van onze buurlanden.. Zie het alweer helemaal voor me.. Gewoon zo laten, en eventueel dit alles naar de hele verre toekomst verschuiven...

Groet,
Johan

Hi Johan,

Maar dan wel een heel verre toekomst.

Plezierige vakantie.

Groet,

Bert
Door SpeedyGJ
Ik vind van niet, de ander verziekt het gewoon maar goed...
Door Meteonoord
SpeedyGJ schrijft:
Ik vind van niet, de ander verziekt het gewoon maar goed...

Speedy,

Verklaar je nader, ik begrijp dit niet.

Groet,

Bert